Мэдээж та ч гэсэн ядаж нэг удаа энэ асуултыг өөртөө тавьсан гэдэгт итгэлтэй байна.
Хотын түгжрэл дундаа бусадтайгаа л адил түгжирч яваа жирийн иргэнд бодит доорх санал байна!!
Дугаарын менежмент:
Улаанбаатар хотын автомашинуудыг 4 янзаар дугаарлья. Доорх байдлаар зохицуулья.
Энэхүү дугаарын менежмент нь Нийтийн тээвэрт:
Хотын түгжрэл дундаа бусадтайгаа л адил түгжирч яваа жирийн иргэнд бодит доорх санал байна!!
Дугаарын менежмент:
Улаанбаатар хотын автомашинуудыг 4 янзаар дугаарлья. Доорх байдлаар зохицуулья.
1.Уламжлалт цагаан дэвсгэр дээр хар шрифтээр тэмдэглэсэн дугаар
- Энгийн иргэн аж ахуйн нэгжийн хэрэглээнд хамаарна.
- Хотын замын хөдөлгөөнд тэгш, сондгой дугаарын хязгаарлалтаар оролцуулах
- Хагас бүтэн сайн болон бүх нийтийн амралтын өдрүүдэд хязгаарлалт үйлчлэхгүй.
- Энэ төрлийн дугаарыг олгоход хязгаар тогтоох /Жилд Улаанбаатар хотод 20 мянган дугаар олгох тэгш, сондгой дугаарын хязгаарлалтын нөлөөгөөр/ тээврийн хэрэгслийн импорт хэт нэмэгдэхээс сэргийлэх үүднээс
- Орон нутгийн дугаартай тээврийн хэрэгслийг тодорхой бүсээр хязгаарлан зорчуулах /Орон нутгийн дугаартай тээврийн хэрэгсэлүүд дугаарын менежментийн үр дүнг бууруулахаас сэргийлэх үүднээс/
2.Ногоон дэвсгэр дээр цагаан шрифтээр тэмдэглэсэн дугаар
- Байгальд ээлтэй агаарын бохирдол үүсгэдэггүй бүхий л төрлийн тээврийн хэрэгсэлд хамаарна.
- Ямар нэгэн хязгаарлалтгүй хотын замын хөдөлгөөнд оролцуулна. Энэ дугаар нь байгальд ээлтэй тээврийн хэрэгслүүдэд хамаатай.
3.Хуучин цагийн албаны гэх тодотголтой машины дугаарлалттай ижил хар дэвсгэр дээр цагаан шрифтээр тэмдэглэсэн дугаар
- Төрийн алба болон 800кг аас дээш даацтай хувийн хэвшлийн ачаа тээврийн автомашинуудад хамаарна
- Ажлын өдрүүдэд тэгш, сондгой хязгаарлалтанд хамаарахгүй
- Хагас бүтэн сайн бүх нийтийн амралтын өдрүүдэд хотын замын хөдөлгөөнд оролцохгүй.
4.Цэнхэр дэвсгэр цагаан шрифтээр тэмдэглэсэн дугаар
- Ямар нэгэн хязгаарлалтгүй зорчих шаардлагатай тээврийн хэрэгслүүдэд хамаарна.
- Ямар нэгэн хязгаарлалтгүй хотын хөдөлгөөнд оролцоно./Төрийн мэдлийн ямар ч тээврийн хэрэгсэлд олгогдохгүй/
- Дугаарлалтын жилийн төлбөр 50 саяаас дээш байх. /50 саяаа төлсөн хэн ч авах боломжтой байх/
Энэхүү дугаарын менежмент нь Нийтийн тээвэрт:
- Тэгш, сондгой хязгаарлалт нь түгжрэлийг шууд захиргаадалтын аргаар бууруулна./ ойрын таван жилдээ хамгийн зөв гарц нь энэ байх болно./
- Түгжрэлийг бууруулснаар Улаанбаатар хотын замын нэгдүгээр эгнээг чөлөөлж нийтийн тээвэр зорчих боломжийг олгоно.
- Чөлөөлөгдсөн нэгдүгээр эгнээгээр явах нийтийн тээврийн хэрэгсэл тогтсон цагаар зорчигчдод үйлчлэх боломжтой болно.
- Нийтийн тээвэр тогтсон цагаар иргэдэд үйлчилж эхэлснээр иргэд нийтийн тээвэрт итгэх итгэл нэмэгдэнэ.
- Нийтийн тээвэрт итгэх итгэл нэмэгдсэнээр, нийтийн тээврээр үйлчлүүлэх иргэдийн тоо өснө. /Мөн дугаарын менежментээс шалтгаалан нийтийн тээврээр үйлчлүүлэх иргэдийн тоо давхар нэмэгдэнэ./
- Нийтийн тээврээр зорчих иргэдийн тоо өссөнөөр орлого нь нэмэгдэнэ.
- Нийтийн тээвэр нэгдүгээр эгнээнд түгжрэлгүй зорчсоноор шатах, тослох материал хий агаарт үрэгдэх нь багасч үр ашигтай ажилдаг болно.
- Нийтийн тээвэр орлого сайтай үр ашигтай ажилдаг болсноор парк шинэчлэлтээ өөрийн хөрөнгөөр шийдэх боломжтой болно. / Эх орны үйлдвэрт олон тооны автобусны захиалга хийгддэг болно./ми и
- Нийтийн тээвэр Хот, Улсын төсвөөс датаас авах бус, эсрэгээрээ төсөвт орлого оруулдаг болох цаг ирнэ.
- Агаарт түгжрэлээс болон цацагдаж буй хорт утаа, хүнд металын хэмжээ 3 дахин буурна.
- Дугаарын менежмент хэрэгжиж эхэлснээр Улаанбаатарчууд нийтээрээ тодорхой хэмжээнд идэвхтэй хөдөлж эхлэнэ.
- Автомашинаас ялгардаг хорт утаа, хүнд металын хэмжээ багасах мөн нийтээрээ идэвхтэй хөдөлгөөнтэй болсноор эмийн хэрэглээ багсана, урт насалдаг болно.
- Улаанбаатар хотын иргэн болгон түгжирч өнгөрөөх байсан 2 цагаа өөртөө бонус болгон авна.
- Түгжрэлээс болон агаарт хий шатааж буй 320 сая доллараа дугаарын менежмент хэрэгжсэнээр Монголчууд бид нийтээрээ хэмнэнэ. /Энэ багагүй мөнгө эх оронд маань үлдэнэ./
- Дугаарын менежментийг хэрэгжүүлснээр Дэлхийн Худалдааны Байгууллагын өмнө хүлээсэн чөлөөт худалдааг хязгаарлахгүй байх үүргээ зөрчихгүйгээр автомашины импортод хязгаар тавьж чадна. /Ингэснээр жилд 300 орчим сая доллараа бас хэмнэж болно.
- Агаарын чанараа дээшлүүлж иргэдийн эрүүл аюулгүй орчинд амьдрах эрхийг бодитойгоор баталгаажуулна.
- Монгол Улс нефть импортод төлдөг 1 тэрбум гаруй доллараас 320 сая долларыг нь, автомашин импортод төлдөг 400 гаруй сая доллараас 300 орчим сая долларыг эх орондоо үлдээх боломжтой болно.
- Импортоос ухаалгаар хэмнэж үлдсэн 620 сая гаруй доллар төлбөрийн тэнцэл ашигтай гархад нөлөөлөнө.
- Төлбөрийн тэнцэл ашигтай гарснаар Монгол төгрөгийн худалдан авах чадвар нэмэгдэнэ.
З.Лхагвадорж