Имижийг хэрхэн удирдах вэ

Имиж бүтээх ажил нь дан ганц дүр бүтээх асуудал биш, мөн имижтэй холбоотой хэрэггүй мэдээллийг арилгах явдлыг бас багтааж байдаг. Оросын улс төрийн технологийн Төвийн орлогч захирал Б. Макаренко улс төрийн зөвлөгөө, РК хоёрын ялгааны талаар Энэ бол нэр томъёоны будлиан юм. Хамгийн гол нь энэ хоёрт юуг ойлгож байгааг ойлгох нь чухал. Улс төрийн РR-ыг имижмейкер гэж нэрлэж ч болно. Имижийг бүрдүүлж, нийтийн ихэнхи саналд тусгаж өгөхийг голдуу сонгуулийн кампанийн явцад хийдэг. Гэхдээ манай улс төрчид санал өгөхөөс сарын өмнө л энэ талаар санаж эхэлдэг гэсэн байдаг нь манай бодит байдал ихээхэн нийцэх юм…
…Имиж хийх зорилгоор түгээж буй мэдээллийн урсгалын бас нэг шинж чанар бол хошуучлөгчийн талаарх хувийн мэдээллийг бий болгох явдал болно. Ердийн харилцааны зүй тогтлоор бол олон нийтийн түвшинд энэ мэдээллийг дахин дахин давтах үед мэдээлэл ухамсарт суух нь хөнгөн болдог. Мөн харилцааны явцад авсан мэдээллиин үндсэн дээр имижийг өөрчилж болдог. Америкийн судлаач Бобби Жи мэдээллиин үйлчлэлийн өөрийн гэсэн томъёолол бий болгосон бөгөөд хүний авсан мэдээллийн 85 хувь нь мэдрэмж дээр, ердөө л 15 хувь нь баримтад тулгуурладаг болохыг тогтоосон байна. Өөрөөр хэлбэл хүнд мэдээллийн зохистой гэхээсээ сэтгэл хөдлөлийн тал нь илүү давамгай байдаг байна.
Энэ нь мэдээллиин урсгал дотроос хэрэглэгч бүлэн тус бүр өөр өөрийн мэдээллийг авдагтай холбоотой юм. Жишээлбэл, Жорж Бушийг Европоос эх орондоо буцаж ирэхэд түүнийг цэргийн нисэх буудал дээр хоёр нохой нь эрхэлж угтжээ. Америкад байдаг 50 сая нохойтой хүмүүс улс төрийн олон мэдэээл дундаас энэ хэсгийг илүү хүлээж авахыг түүний имижмейкерүүд тооцсон байна…
…Сонгуулийн өмнөх кампанийн хүрээнд нэр дэвшигчийн имижийг бүрдүүлэх хоёр боломж байдаг. Нэгдэх нь имиж бүтээхэд зохицсон хэлбэрт нийцүүлж нэр дэвшигчийг боож өгөх явдал юм. Энэ үед эерэг талыг нь хүчтэй болгож, сөрөг талыг нь багасгаж өгдөг. Удаах арга нь сонгогчдоос хөндийрөх арга болно. Энэ тохиолдолд нэр дэвшигчийн хүчтэй талын тухай өөрийн гэсэн үзэл бодлоо бүрдүүлэх, улмаар түүнийгээ нэр дэвшигчид нялцаах боломжийг сонгогч олж авдаг байна. Хошуучлагч хувь хүнд үйл явдлыг хүнжүүлэх (персонализация) хувийн дөрвөн зүйл байдгийг америкийн судлаачид тэмдэглэсэн байдаг. Үүнд
1. Нэр дэвшигчийн ажлын арга барил
2. Түүний улс төрийн зарчмын үзэл бодол
3. Түүний хувийн зан араншин
4. Цаг үедээ хандах арга зэрэг болно.
Нэгдэх зүйлийн дагуу улс төрч хүн хүмүүстэй харьцаж, хамтын шийдвэр гаргах явдлыг зохион байгуулах, маргааны явцад өөрийн гэсэн үзэл бодолдоо хүрч чаддаг байх ёстой. Хоёр дахь шинжийн дагуу бол улс төрч хүн нь шинэ үзэл бодол бүтээлэггүй, зүгээр л байж байгаа үзэл санаа, хандлагатай төлөөлдөг. Нэр дэвшигчийн зан араншин гэсэн гурав дахь шинжийг хүнжүүлэхэд хамгийн амархан байдаг. Энд тэрбээр өөртөө итгэлтэй байж, өөрийнхөө үзэл бодлыг сайтар гаргадаг. Хамгийн сүүлчийн зүйлийн хувьд гэвэл улс төрч хүн эсвэл амгалан тайван, дэг журмыг сэргээн тогтоодог, эсвэл шинэчлэгч байж, шинэ чиглэлийг бий болгох ёстой. Имиж хийх үед хүний биологийн шинж чанар ямар нэг хэмжээгээр нөлөөлдөг гэдгийг одоо нэгэнт хүлээн зөвшөөрдөг болжээ.
Имижийг удирдах өөр нэг арга нь өөр хоорондоо зөрчилтэй, хэсэг бусаг мэдээ түгээх явдал болно.
Улс төрчийн имиж нь дур зоргоороо зохиосон зүйл байдаггүй бөгөөд түүнийг хүнд бодитойгоор байгаа шинжүүдээс гарган авч илүү ач холбогдолтой байх суурьтай болгож өгдөг. Чингэхдээ нийт хүн ам болон социал тодорхой бүлгүүдэд илүү нөлөөлөх тэр шинэ чанаруудыг ялган авах үйл явц юм.
Имиж бүрдүүлэх үйл явц нь зөвхөн улс төрийн бодит байдлаас биш, бас гэр бүл, хүүхэд, амьтан, хобби, туулсан зам зэрэг хувийн шинж чанараас ихээхэн хамаарна. Энд нэн тодорхой зүй тогтол үйлчилдэг. Яагаад хувийн шинж чанар ийм чухал байдаг вэ гэхээр хүн ер нь хийсвэр объектод биш, амьд хүнд итгэдэгт оршино. Иймээс итгэл найдвар бол улс төрч хүний гол хэмжигдэхүүн болдог.

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Имижийг хэрхэн удирдах вэ

Имиж бүтээх ажил нь дан ганц дүр бүтээх асуудал биш, мөн имижтэй холбоотой хэрэггүй мэдээллийг арилгах явдлыг бас багтааж байдаг. Оросын улс төрийн технологийн Төвийн орлогч захирал Б. Макаренко улс төрийн зөвлөгөө, РК хоёрын ялгааны талаар Энэ бол нэр томъёоны будлиан юм. Хамгийн гол нь энэ хоёрт юуг ойлгож байгааг ойлгох нь чухал. Улс төрийн РR-ыг имижмейкер гэж нэрлэж ч болно. Имижийг бүрдүүлж, нийтийн ихэнхи саналд тусгаж өгөхийг голдуу сонгуулийн кампанийн явцад хийдэг. Гэхдээ манай улс төрчид санал өгөхөөс сарын өмнө л энэ талаар санаж эхэлдэг гэсэн байдаг нь манай бодит байдал ихээхэн нийцэх юм…
…Имиж хийх зорилгоор түгээж буй мэдээллийн урсгалын бас нэг шинж чанар бол хошуучлөгчийн талаарх хувийн мэдээллийг бий болгох явдал болно. Ердийн харилцааны зүй тогтлоор бол олон нийтийн түвшинд энэ мэдээллийг дахин дахин давтах үед мэдээлэл ухамсарт суух нь хөнгөн болдог. Мөн харилцааны явцад авсан мэдээллиин үндсэн дээр имижийг өөрчилж болдог. Америкийн судлаач Бобби Жи мэдээллиин үйлчлэлийн өөрийн гэсэн томъёолол бий болгосон бөгөөд хүний авсан мэдээллийн 85 хувь нь мэдрэмж дээр, ердөө л 15 хувь нь баримтад тулгуурладаг болохыг тогтоосон байна. Өөрөөр хэлбэл хүнд мэдээллийн зохистой гэхээсээ сэтгэл хөдлөлийн тал нь илүү давамгай байдаг байна.
Энэ нь мэдээллиин урсгал дотроос хэрэглэгч бүлэн тус бүр өөр өөрийн мэдээллийг авдагтай холбоотой юм. Жишээлбэл, Жорж Бушийг Европоос эх орондоо буцаж ирэхэд түүнийг цэргийн нисэх буудал дээр хоёр нохой нь эрхэлж угтжээ. Америкад байдаг 50 сая нохойтой хүмүүс улс төрийн олон мэдэээл дундаас энэ хэсгийг илүү хүлээж авахыг түүний имижмейкерүүд тооцсон байна…
…Сонгуулийн өмнөх кампанийн хүрээнд нэр дэвшигчийн имижийг бүрдүүлэх хоёр боломж байдаг. Нэгдэх нь имиж бүтээхэд зохицсон хэлбэрт нийцүүлж нэр дэвшигчийг боож өгөх явдал юм. Энэ үед эерэг талыг нь хүчтэй болгож, сөрөг талыг нь багасгаж өгдөг. Удаах арга нь сонгогчдоос хөндийрөх арга болно. Энэ тохиолдолд нэр дэвшигчийн хүчтэй талын тухай өөрийн гэсэн үзэл бодлоо бүрдүүлэх, улмаар түүнийгээ нэр дэвшигчид нялцаах боломжийг сонгогч олж авдаг байна. Хошуучлагч хувь хүнд үйл явдлыг хүнжүүлэх (персонализация) хувийн дөрвөн зүйл байдгийг америкийн судлаачид тэмдэглэсэн байдаг. Үүнд
1. Нэр дэвшигчийн ажлын арга барил
2. Түүний улс төрийн зарчмын үзэл бодол
3. Түүний хувийн зан араншин
4. Цаг үедээ хандах арга зэрэг болно.
Нэгдэх зүйлийн дагуу улс төрч хүн хүмүүстэй харьцаж, хамтын шийдвэр гаргах явдлыг зохион байгуулах, маргааны явцад өөрийн гэсэн үзэл бодолдоо хүрч чаддаг байх ёстой. Хоёр дахь шинжийн дагуу бол улс төрч хүн нь шинэ үзэл бодол бүтээлэггүй, зүгээр л байж байгаа үзэл санаа, хандлагатай төлөөлдөг. Нэр дэвшигчийн зан араншин гэсэн гурав дахь шинжийг хүнжүүлэхэд хамгийн амархан байдаг. Энд тэрбээр өөртөө итгэлтэй байж, өөрийнхөө үзэл бодлыг сайтар гаргадаг. Хамгийн сүүлчийн зүйлийн хувьд гэвэл улс төрч хүн эсвэл амгалан тайван, дэг журмыг сэргээн тогтоодог, эсвэл шинэчлэгч байж, шинэ чиглэлийг бий болгох ёстой. Имиж хийх үед хүний биологийн шинж чанар ямар нэг хэмжээгээр нөлөөлдөг гэдгийг одоо нэгэнт хүлээн зөвшөөрдөг болжээ.
Имижийг удирдах өөр нэг арга нь өөр хоорондоо зөрчилтэй, хэсэг бусаг мэдээ түгээх явдал болно.
Улс төрчийн имиж нь дур зоргоороо зохиосон зүйл байдаггүй бөгөөд түүнийг хүнд бодитойгоор байгаа шинжүүдээс гарган авч илүү ач холбогдолтой байх суурьтай болгож өгдөг. Чингэхдээ нийт хүн ам болон социал тодорхой бүлгүүдэд илүү нөлөөлөх тэр шинэ чанаруудыг ялган авах үйл явц юм.
Имиж бүрдүүлэх үйл явц нь зөвхөн улс төрийн бодит байдлаас биш, бас гэр бүл, хүүхэд, амьтан, хобби, туулсан зам зэрэг хувийн шинж чанараас ихээхэн хамаарна. Энд нэн тодорхой зүй тогтол үйлчилдэг. Яагаад хувийн шинж чанар ийм чухал байдаг вэ гэхээр хүн ер нь хийсвэр объектод биш, амьд хүнд итгэдэгт оршино. Иймээс итгэл найдвар бол улс төрч хүний гол хэмжигдэхүүн болдог.

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Имижийг хэрхэн удирдах вэ

Имиж бүтээх ажил нь дан ганц дүр бүтээх асуудал биш, мөн имижтэй холбоотой хэрэггүй мэдээллийг арилгах явдлыг бас багтааж байдаг. Оросын улс төрийн технологийн Төвийн орлогч захирал Б. Макаренко улс төрийн зөвлөгөө, РК хоёрын ялгааны талаар Энэ бол нэр томъёоны будлиан юм. Хамгийн гол нь энэ хоёрт юуг ойлгож байгааг ойлгох нь чухал. Улс төрийн РR-ыг имижмейкер гэж нэрлэж ч болно. Имижийг бүрдүүлж, нийтийн ихэнхи саналд тусгаж өгөхийг голдуу сонгуулийн кампанийн явцад хийдэг. Гэхдээ манай улс төрчид санал өгөхөөс сарын өмнө л энэ талаар санаж эхэлдэг гэсэн байдаг нь манай бодит байдал ихээхэн нийцэх юм…
…Имиж хийх зорилгоор түгээж буй мэдээллийн урсгалын бас нэг шинж чанар бол хошуучлөгчийн талаарх хувийн мэдээллийг бий болгох явдал болно. Ердийн харилцааны зүй тогтлоор бол олон нийтийн түвшинд энэ мэдээллийг дахин дахин давтах үед мэдээлэл ухамсарт суух нь хөнгөн болдог. Мөн харилцааны явцад авсан мэдээллиин үндсэн дээр имижийг өөрчилж болдог. Америкийн судлаач Бобби Жи мэдээллиин үйлчлэлийн өөрийн гэсэн томъёолол бий болгосон бөгөөд хүний авсан мэдээллийн 85 хувь нь мэдрэмж дээр, ердөө л 15 хувь нь баримтад тулгуурладаг болохыг тогтоосон байна. Өөрөөр хэлбэл хүнд мэдээллийн зохистой гэхээсээ сэтгэл хөдлөлийн тал нь илүү давамгай байдаг байна.
Энэ нь мэдээллиин урсгал дотроос хэрэглэгч бүлэн тус бүр өөр өөрийн мэдээллийг авдагтай холбоотой юм. Жишээлбэл, Жорж Бушийг Европоос эх орондоо буцаж ирэхэд түүнийг цэргийн нисэх буудал дээр хоёр нохой нь эрхэлж угтжээ. Америкад байдаг 50 сая нохойтой хүмүүс улс төрийн олон мэдэээл дундаас энэ хэсгийг илүү хүлээж авахыг түүний имижмейкерүүд тооцсон байна…
…Сонгуулийн өмнөх кампанийн хүрээнд нэр дэвшигчийн имижийг бүрдүүлэх хоёр боломж байдаг. Нэгдэх нь имиж бүтээхэд зохицсон хэлбэрт нийцүүлж нэр дэвшигчийг боож өгөх явдал юм. Энэ үед эерэг талыг нь хүчтэй болгож, сөрөг талыг нь багасгаж өгдөг. Удаах арга нь сонгогчдоос хөндийрөх арга болно. Энэ тохиолдолд нэр дэвшигчийн хүчтэй талын тухай өөрийн гэсэн үзэл бодлоо бүрдүүлэх, улмаар түүнийгээ нэр дэвшигчид нялцаах боломжийг сонгогч олж авдаг байна. Хошуучлагч хувь хүнд үйл явдлыг хүнжүүлэх (персонализация) хувийн дөрвөн зүйл байдгийг америкийн судлаачид тэмдэглэсэн байдаг. Үүнд
1. Нэр дэвшигчийн ажлын арга барил
2. Түүний улс төрийн зарчмын үзэл бодол
3. Түүний хувийн зан араншин
4. Цаг үедээ хандах арга зэрэг болно.
Нэгдэх зүйлийн дагуу улс төрч хүн хүмүүстэй харьцаж, хамтын шийдвэр гаргах явдлыг зохион байгуулах, маргааны явцад өөрийн гэсэн үзэл бодолдоо хүрч чаддаг байх ёстой. Хоёр дахь шинжийн дагуу бол улс төрч хүн нь шинэ үзэл бодол бүтээлэггүй, зүгээр л байж байгаа үзэл санаа, хандлагатай төлөөлдөг. Нэр дэвшигчийн зан араншин гэсэн гурав дахь шинжийг хүнжүүлэхэд хамгийн амархан байдаг. Энд тэрбээр өөртөө итгэлтэй байж, өөрийнхөө үзэл бодлыг сайтар гаргадаг. Хамгийн сүүлчийн зүйлийн хувьд гэвэл улс төрч хүн эсвэл амгалан тайван, дэг журмыг сэргээн тогтоодог, эсвэл шинэчлэгч байж, шинэ чиглэлийг бий болгох ёстой. Имиж хийх үед хүний биологийн шинж чанар ямар нэг хэмжээгээр нөлөөлдөг гэдгийг одоо нэгэнт хүлээн зөвшөөрдөг болжээ.
Имижийг удирдах өөр нэг арга нь өөр хоорондоо зөрчилтэй, хэсэг бусаг мэдээ түгээх явдал болно.
Улс төрчийн имиж нь дур зоргоороо зохиосон зүйл байдаггүй бөгөөд түүнийг хүнд бодитойгоор байгаа шинжүүдээс гарган авч илүү ач холбогдолтой байх суурьтай болгож өгдөг. Чингэхдээ нийт хүн ам болон социал тодорхой бүлгүүдэд илүү нөлөөлөх тэр шинэ чанаруудыг ялган авах үйл явц юм.
Имиж бүрдүүлэх үйл явц нь зөвхөн улс төрийн бодит байдлаас биш, бас гэр бүл, хүүхэд, амьтан, хобби, туулсан зам зэрэг хувийн шинж чанараас ихээхэн хамаарна. Энд нэн тодорхой зүй тогтол үйлчилдэг. Яагаад хувийн шинж чанар ийм чухал байдаг вэ гэхээр хүн ер нь хийсвэр объектод биш, амьд хүнд итгэдэгт оршино. Иймээс итгэл найдвар бол улс төрч хүний гол хэмжигдэхүүн болдог.

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Имижийг хэрхэн удирдах вэ

Имиж бүтээх ажил нь дан ганц дүр бүтээх асуудал биш, мөн имижтэй холбоотой хэрэггүй мэдээллийг арилгах явдлыг бас багтааж байдаг. Оросын улс төрийн технологийн Төвийн орлогч захирал Б. Макаренко улс төрийн зөвлөгөө, РК хоёрын ялгааны талаар Энэ бол нэр томъёоны будлиан юм. Хамгийн гол нь энэ хоёрт юуг ойлгож байгааг ойлгох нь чухал. Улс төрийн РR-ыг имижмейкер гэж нэрлэж ч болно. Имижийг бүрдүүлж, нийтийн ихэнхи саналд тусгаж өгөхийг голдуу сонгуулийн кампанийн явцад хийдэг. Гэхдээ манай улс төрчид санал өгөхөөс сарын өмнө л энэ талаар санаж эхэлдэг гэсэн байдаг нь манай бодит байдал ихээхэн нийцэх юм…
…Имиж хийх зорилгоор түгээж буй мэдээллийн урсгалын бас нэг шинж чанар бол хошуучлөгчийн талаарх хувийн мэдээллийг бий болгох явдал болно. Ердийн харилцааны зүй тогтлоор бол олон нийтийн түвшинд энэ мэдээллийг дахин дахин давтах үед мэдээлэл ухамсарт суух нь хөнгөн болдог. Мөн харилцааны явцад авсан мэдээллиин үндсэн дээр имижийг өөрчилж болдог. Америкийн судлаач Бобби Жи мэдээллиин үйлчлэлийн өөрийн гэсэн томъёолол бий болгосон бөгөөд хүний авсан мэдээллийн 85 хувь нь мэдрэмж дээр, ердөө л 15 хувь нь баримтад тулгуурладаг болохыг тогтоосон байна. Өөрөөр хэлбэл хүнд мэдээллийн зохистой гэхээсээ сэтгэл хөдлөлийн тал нь илүү давамгай байдаг байна.
Энэ нь мэдээллиин урсгал дотроос хэрэглэгч бүлэн тус бүр өөр өөрийн мэдээллийг авдагтай холбоотой юм. Жишээлбэл, Жорж Бушийг Европоос эх орондоо буцаж ирэхэд түүнийг цэргийн нисэх буудал дээр хоёр нохой нь эрхэлж угтжээ. Америкад байдаг 50 сая нохойтой хүмүүс улс төрийн олон мэдэээл дундаас энэ хэсгийг илүү хүлээж авахыг түүний имижмейкерүүд тооцсон байна…
…Сонгуулийн өмнөх кампанийн хүрээнд нэр дэвшигчийн имижийг бүрдүүлэх хоёр боломж байдаг. Нэгдэх нь имиж бүтээхэд зохицсон хэлбэрт нийцүүлж нэр дэвшигчийг боож өгөх явдал юм. Энэ үед эерэг талыг нь хүчтэй болгож, сөрөг талыг нь багасгаж өгдөг. Удаах арга нь сонгогчдоос хөндийрөх арга болно. Энэ тохиолдолд нэр дэвшигчийн хүчтэй талын тухай өөрийн гэсэн үзэл бодлоо бүрдүүлэх, улмаар түүнийгээ нэр дэвшигчид нялцаах боломжийг сонгогч олж авдаг байна. Хошуучлагч хувь хүнд үйл явдлыг хүнжүүлэх (персонализация) хувийн дөрвөн зүйл байдгийг америкийн судлаачид тэмдэглэсэн байдаг. Үүнд
1. Нэр дэвшигчийн ажлын арга барил
2. Түүний улс төрийн зарчмын үзэл бодол
3. Түүний хувийн зан араншин
4. Цаг үедээ хандах арга зэрэг болно.
Нэгдэх зүйлийн дагуу улс төрч хүн хүмүүстэй харьцаж, хамтын шийдвэр гаргах явдлыг зохион байгуулах, маргааны явцад өөрийн гэсэн үзэл бодолдоо хүрч чаддаг байх ёстой. Хоёр дахь шинжийн дагуу бол улс төрч хүн нь шинэ үзэл бодол бүтээлэггүй, зүгээр л байж байгаа үзэл санаа, хандлагатай төлөөлдөг. Нэр дэвшигчийн зан араншин гэсэн гурав дахь шинжийг хүнжүүлэхэд хамгийн амархан байдаг. Энд тэрбээр өөртөө итгэлтэй байж, өөрийнхөө үзэл бодлыг сайтар гаргадаг. Хамгийн сүүлчийн зүйлийн хувьд гэвэл улс төрч хүн эсвэл амгалан тайван, дэг журмыг сэргээн тогтоодог, эсвэл шинэчлэгч байж, шинэ чиглэлийг бий болгох ёстой. Имиж хийх үед хүний биологийн шинж чанар ямар нэг хэмжээгээр нөлөөлдөг гэдгийг одоо нэгэнт хүлээн зөвшөөрдөг болжээ.
Имижийг удирдах өөр нэг арга нь өөр хоорондоо зөрчилтэй, хэсэг бусаг мэдээ түгээх явдал болно.
Улс төрчийн имиж нь дур зоргоороо зохиосон зүйл байдаггүй бөгөөд түүнийг хүнд бодитойгоор байгаа шинжүүдээс гарган авч илүү ач холбогдолтой байх суурьтай болгож өгдөг. Чингэхдээ нийт хүн ам болон социал тодорхой бүлгүүдэд илүү нөлөөлөх тэр шинэ чанаруудыг ялган авах үйл явц юм.
Имиж бүрдүүлэх үйл явц нь зөвхөн улс төрийн бодит байдлаас биш, бас гэр бүл, хүүхэд, амьтан, хобби, туулсан зам зэрэг хувийн шинж чанараас ихээхэн хамаарна. Энд нэн тодорхой зүй тогтол үйлчилдэг. Яагаад хувийн шинж чанар ийм чухал байдаг вэ гэхээр хүн ер нь хийсвэр объектод биш, амьд хүнд итгэдэгт оршино. Иймээс итгэл найдвар бол улс төрч хүний гол хэмжигдэхүүн болдог.

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button