Ирландууд Монголд ямар асуулт үлдээсэн бэ?

Монголд 16 сар ажилласны эцэст Донохью болон түүний багийнхан нэг асуултын хариуг нэхэж ололгуй явсаар нутаг орноо бараадах цаг болжээ. Монголын Засгийн газар чинь нийгмийн халамж үйлчилгээний байгууллага уу, эсвэл МИАТ-ийг өмчлөгч нь юм уу? Энэхүү ганц асуултын цаана өнгөрсөн жил гаруйн хугацаанд тэдний ажилласан таагүй нөхцөл байдал, шийдүүлэх гээд дийлээгүй асуудлуудын зангилаа нуугджээ.
Тэгвэл монголчууд ирландуудаас юу асуухсан бол? МИАТ яагаад орон нутагт нисгэх онгоцгүй болчихов? Өчнөөн жил сургаж бэлтгэсэн нисгэгчид олноороо ажилгүй болсны учир юу вэ? Хилийн чанад дахь МИАТ-ийн Төлөөлөгчийн газруудыг яагаад татан буулгасан юм бол? Ирландууд Монголд хэрэгжүүлж буй төслийнхөө хөрөнгөөр 16 сарын турш ийш тийшээ нисч зугаалах ямар эрхтэй улс вэ? Асуулт ар араасаа хөврөх нь дамжигтүй. Харин олон түмний онцолж сонирхох зүйлсийг дамжуулдаг сэтгүүлчид өчигдөр яагаад ч юм ам нээж асууж шалгаасангүй. Б.Донохью хэвлэлийн хурал зарлаж, МИАТ-ийн Төлөөлөнудирдахзөвлөлийн дарга Ц.Гомбосүрэн, Төслийг удирдах хорооны нарийн бичгийн дарга, ТӨХ-ны төлөөлөгч Д.Байлыхүү нар өчигдөр бага үдэд байцаагдахад бэлэн суусан юм.
Өнөөдөр сонины асуултад ноён Донохью хариулан, энд ирсэн албаны хүмүүс туе тусын тайлбарыг хэлснээр хэвлэлийн хурал өндөрлөлөө. Хэдхэн хоногийн дараа буцах тэдэнтэй одоо юу ч ярих билээ. Баяртай, ирландууд аа гэсэн уур амьегал дунд уг хурал болсон байж мэднэ. Гэвч Air Consult International компанийн мэргэжилтнүүдийн Монголд үлдээсэн муу нэр-ний цаана том нюанс хоцорчээ.
Байна уу, УИХ-аас ярьж байна, Байна уу, Хан-Уул дүүргийн Засаг дарга байна, Байна уу, сайд ярьж байна Утасны ийм дуудлагыг ирландууд байнга сонедог байлаа. Өөрөөр хэлбэл, Монголын албан тушаалтнуудын ашиг сонирхлын асар том зөрчилдөений талбар дээр ноён Донохью өнгөрсөн оны зунаас ажиллаж эхэлеэн гэсэн үг. Утасны дуудлагад хариулахгүй байх гэсэн зарчим их энгийн сонсогдох боловч аливаа нөлөөлөлд үл автан, аж ахуйн байгууллага бие даан ажиллах тухай чухал санаа юм. Төсөл хэрэгжсэн хугацаанд ирланд эр элдэв хүсэлт, шахалтад автахгүйг хичээж иржээ. Одоо нэгэнт хэвшсэн ийм бие даасан уур амьегалыг МИАТ-д цаашид үргэлжлүүлэн хадгалах нь тун чухал гэж Д.Байлыхүү тодрууллаа.
АС1 компанийн менежментийн баг Компанийн засаглал гэж юу байдгийг Монголд танилцуулж, түүнийг жинхэнэ ёсоор нь ажиллуулсан нь хамгийн том гавьяа гэж Д.Байлыхүү үзэж байна. Өөр нэг гавьяа нь дампуурч байсан МИАТ-ийг санхүүгийн хямралаас гаргасан явдал хэмээн тэмдэглэлээ. Компанийн өрийг нимгэлж, энэ онд гурван тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллах төлөв төлөгт буулгаад мордох гэж буй аж. Тэгвэл энэ мэт олон сайн үйл бүтээгээд тамгаа хүлээлгэн өгөх гэж байгаа юм бол монголчуудын дунд муусайн ирландууд гэсэн ойлголт яагаад өргэн тархав? Үүнд хэвлэлийнхэн та нар буруутай шүү дээ хэмээн Б.Донохью өөдөөс ам асуулаа.
-Жил гаруйн хугацаанд Монголд ажиллахдаа Та анхны хэвлэлийн хурлаа хийлгэлээ. Бас сүүлийнх ч гэж ойлгож болох юм. Гадаад менежмент хэрэгжүүлсэн ХААН банкны жишээ хамгийн шилдгээр, харин МИАТ-д Таны явуулсан үйл ажиллагаа муугийн жишээгээр монголчуудын сэтг-.лд үлдэж хоцорлоо. Үнэн хэрэггээ танай багийн хийсэн ажлын муугүй үр дүн бий. Гэтэл олны түмний дунд түгеэн ойлголт, ажлын үр дун хоёр чинь тэс өөр харагдана. Та манай иргэдэд ажлаа ойлгуулах талаар юу ч хийсэнгүй шүү дээ. Энэ Таны гол алдаа юу? гэсэн асуултад тэрбээр
-Сэтгүүлчид та нар олон түмэнд мэдээлэл түгээдэг. МИАТ-д ажиллаж байгаад халагдсан зарим хүний бичсэн материалыг та бүхэн нягтлалгүйгээр хэвлэдэг шүү дээ. Надаас ярилцлага авъя гэсэн хүсэлтэд би татгалзаж байгаагүй. Туе компанийн тухай материал нийтлэхийнхээ наана бидэнтэй яагаад уулздаггүй юм бэ? Бид энэ компанийн санхүүг өөд татах гэж ирсэн болохоос өөрсдийнхөө РВ-ийг хийх гэж ирээгүй ээ.
Ноён Донохью жаахан улайж орхисон, бухимдасхийн ингэж хариулав. Ажиллаж буй нутаг орны ард олны бодол санааг сонирхолгүйгээр, тэдний дэмжлэггүйгээр жил илүү ваакумд амьдарснаа тэр ойлгосонгүй буцах бололтой. Үндэсний хэмжээний хүчирхэг авиа компани, эртнээс нааш Монголын улстөрчдийн халаасны хөзөр байсан уламжлалтай МИАТ-д шинэчлэл хийхийн тулд юуны түрүүнд авч буй арга хэмжээнүүдээ ард иргэдэд нь сайтар тайлбарлах ёстой байв. Магадгүй тэд Африкийн орнуудад менежментийн шинэчлэл хийсэн туршлагаараа олны бодол санаанд нэг их ач холбогдол өгөөгүй биз.
МИАТ-ийн санхүүгийн цоорхойг ирландууд бүрэн цойлдож нөхөж чадаагүй. Тэгвэл Засгийн газар нь өглөгийн уут дэлгэдэг буяны байгууллага шиг байхад бид ашиг орлогыг яаж нэмэгдүулэх билээ гэж тэд сөргүүлэн асууж байгаа юм. МИАТ энэ оны эцсээр орон нутгийн нислэгт хөлөглөх ганцхан онгоцтой үлдэнэ. Яваандаа бүр орон нутгийн паркгүй болох бололтой. Хямралаас гарах арга замыг Засгийн газар хайсангүй, ямар ч бодлого хэрэгжүүлеэнгүй, тийзний үнийг нэмэхгүй бүр хямдруулахыг санаархаж байгаа. Танай Засгийн газар халамжийн байгууллагатай ижилхэн арга барилаар ажиллаад байна гэсэн тайлбарыг мөнөөх менежментийн баг өглөө. Эсвэл МИАТ-даататаас өгвөл яасан юм гэсэн гарц зааж өгөх шахав.
Брэнден Донохьюгийн удирдсан баг нутаг буцаж, монголчууд МИАТ-тайгаа хоцорлоо. Ийм үед тэдний үлдээсэн асуулт, авиа компанийг бужигнуулсан арга хэмжээнүүдийн цаадах аргагүй учрыг өөрсдөө тунгаах өдөр ирлээ. Үйлчлүүлэгчдийнхээ өмнө нэр хүнд нь нэгэнт унасан компанийн тамга тэмдгийг шинэ дарга хүлээн авах гэж байна. Санхүүгийн цоорхойг нэр хүндээр нь нөхчихсөн. Одоо түүнийг хувьчилж авах хүн олдох болов уу?
(өнөөдөр 2004.11.18 270)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Ирландууд Монголд ямар асуулт үлдээсэн бэ?

Монголд 16 сар ажилласны эцэст Донохью болон түүний багийнхан нэг асуултын хариуг нэхэж ололгуй явсаар нутаг орноо бараадах цаг болжээ. Монголын Засгийн газар чинь нийгмийн халамж үйлчилгээний байгууллага уу, эсвэл МИАТ-ийг өмчлөгч нь юм уу? Энэхүү ганц асуултын цаана өнгөрсөн жил гаруйн хугацаанд тэдний ажилласан таагүй нөхцөл байдал, шийдүүлэх гээд дийлээгүй асуудлуудын зангилаа нуугджээ.
Тэгвэл монголчууд ирландуудаас юу асуухсан бол? МИАТ яагаад орон нутагт нисгэх онгоцгүй болчихов? Өчнөөн жил сургаж бэлтгэсэн нисгэгчид олноороо ажилгүй болсны учир юу вэ? Хилийн чанад дахь МИАТ-ийн Төлөөлөгчийн газруудыг яагаад татан буулгасан юм бол? Ирландууд Монголд хэрэгжүүлж буй төслийнхөө хөрөнгөөр 16 сарын турш ийш тийшээ нисч зугаалах ямар эрхтэй улс вэ? Асуулт ар араасаа хөврөх нь дамжигтүй. Харин олон түмний онцолж сонирхох зүйлсийг дамжуулдаг сэтгүүлчид өчигдөр яагаад ч юм ам нээж асууж шалгаасангүй. Б.Донохью хэвлэлийн хурал зарлаж, МИАТ-ийн Төлөөлөнудирдахзөвлөлийн дарга Ц.Гомбосүрэн, Төслийг удирдах хорооны нарийн бичгийн дарга, ТӨХ-ны төлөөлөгч Д.Байлыхүү нар өчигдөр бага үдэд байцаагдахад бэлэн суусан юм.
Өнөөдөр сонины асуултад ноён Донохью хариулан, энд ирсэн албаны хүмүүс туе тусын тайлбарыг хэлснээр хэвлэлийн хурал өндөрлөлөө. Хэдхэн хоногийн дараа буцах тэдэнтэй одоо юу ч ярих билээ. Баяртай, ирландууд аа гэсэн уур амьегал дунд уг хурал болсон байж мэднэ. Гэвч Air Consult International компанийн мэргэжилтнүүдийн Монголд үлдээсэн муу нэр-ний цаана том нюанс хоцорчээ.
Байна уу, УИХ-аас ярьж байна, Байна уу, Хан-Уул дүүргийн Засаг дарга байна, Байна уу, сайд ярьж байна Утасны ийм дуудлагыг ирландууд байнга сонедог байлаа. Өөрөөр хэлбэл, Монголын албан тушаалтнуудын ашиг сонирхлын асар том зөрчилдөений талбар дээр ноён Донохью өнгөрсөн оны зунаас ажиллаж эхэлеэн гэсэн үг. Утасны дуудлагад хариулахгүй байх гэсэн зарчим их энгийн сонсогдох боловч аливаа нөлөөлөлд үл автан, аж ахуйн байгууллага бие даан ажиллах тухай чухал санаа юм. Төсөл хэрэгжсэн хугацаанд ирланд эр элдэв хүсэлт, шахалтад автахгүйг хичээж иржээ. Одоо нэгэнт хэвшсэн ийм бие даасан уур амьегалыг МИАТ-д цаашид үргэлжлүүлэн хадгалах нь тун чухал гэж Д.Байлыхүү тодрууллаа.
АС1 компанийн менежментийн баг Компанийн засаглал гэж юу байдгийг Монголд танилцуулж, түүнийг жинхэнэ ёсоор нь ажиллуулсан нь хамгийн том гавьяа гэж Д.Байлыхүү үзэж байна. Өөр нэг гавьяа нь дампуурч байсан МИАТ-ийг санхүүгийн хямралаас гаргасан явдал хэмээн тэмдэглэлээ. Компанийн өрийг нимгэлж, энэ онд гурван тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллах төлөв төлөгт буулгаад мордох гэж буй аж. Тэгвэл энэ мэт олон сайн үйл бүтээгээд тамгаа хүлээлгэн өгөх гэж байгаа юм бол монголчуудын дунд муусайн ирландууд гэсэн ойлголт яагаад өргэн тархав? Үүнд хэвлэлийнхэн та нар буруутай шүү дээ хэмээн Б.Донохью өөдөөс ам асуулаа.
-Жил гаруйн хугацаанд Монголд ажиллахдаа Та анхны хэвлэлийн хурлаа хийлгэлээ. Бас сүүлийнх ч гэж ойлгож болох юм. Гадаад менежмент хэрэгжүүлсэн ХААН банкны жишээ хамгийн шилдгээр, харин МИАТ-д Таны явуулсан үйл ажиллагаа муугийн жишээгээр монголчуудын сэтг-.лд үлдэж хоцорлоо. Үнэн хэрэггээ танай багийн хийсэн ажлын муугүй үр дүн бий. Гэтэл олны түмний дунд түгеэн ойлголт, ажлын үр дун хоёр чинь тэс өөр харагдана. Та манай иргэдэд ажлаа ойлгуулах талаар юу ч хийсэнгүй шүү дээ. Энэ Таны гол алдаа юу? гэсэн асуултад тэрбээр
-Сэтгүүлчид та нар олон түмэнд мэдээлэл түгээдэг. МИАТ-д ажиллаж байгаад халагдсан зарим хүний бичсэн материалыг та бүхэн нягтлалгүйгээр хэвлэдэг шүү дээ. Надаас ярилцлага авъя гэсэн хүсэлтэд би татгалзаж байгаагүй. Туе компанийн тухай материал нийтлэхийнхээ наана бидэнтэй яагаад уулздаггүй юм бэ? Бид энэ компанийн санхүүг өөд татах гэж ирсэн болохоос өөрсдийнхөө РВ-ийг хийх гэж ирээгүй ээ.
Ноён Донохью жаахан улайж орхисон, бухимдасхийн ингэж хариулав. Ажиллаж буй нутаг орны ард олны бодол санааг сонирхолгүйгээр, тэдний дэмжлэггүйгээр жил илүү ваакумд амьдарснаа тэр ойлгосонгүй буцах бололтой. Үндэсний хэмжээний хүчирхэг авиа компани, эртнээс нааш Монголын улстөрчдийн халаасны хөзөр байсан уламжлалтай МИАТ-д шинэчлэл хийхийн тулд юуны түрүүнд авч буй арга хэмжээнүүдээ ард иргэдэд нь сайтар тайлбарлах ёстой байв. Магадгүй тэд Африкийн орнуудад менежментийн шинэчлэл хийсэн туршлагаараа олны бодол санаанд нэг их ач холбогдол өгөөгүй биз.
МИАТ-ийн санхүүгийн цоорхойг ирландууд бүрэн цойлдож нөхөж чадаагүй. Тэгвэл Засгийн газар нь өглөгийн уут дэлгэдэг буяны байгууллага шиг байхад бид ашиг орлогыг яаж нэмэгдүулэх билээ гэж тэд сөргүүлэн асууж байгаа юм. МИАТ энэ оны эцсээр орон нутгийн нислэгт хөлөглөх ганцхан онгоцтой үлдэнэ. Яваандаа бүр орон нутгийн паркгүй болох бололтой. Хямралаас гарах арга замыг Засгийн газар хайсангүй, ямар ч бодлого хэрэгжүүлеэнгүй, тийзний үнийг нэмэхгүй бүр хямдруулахыг санаархаж байгаа. Танай Засгийн газар халамжийн байгууллагатай ижилхэн арга барилаар ажиллаад байна гэсэн тайлбарыг мөнөөх менежментийн баг өглөө. Эсвэл МИАТ-даататаас өгвөл яасан юм гэсэн гарц зааж өгөх шахав.
Брэнден Донохьюгийн удирдсан баг нутаг буцаж, монголчууд МИАТ-тайгаа хоцорлоо. Ийм үед тэдний үлдээсэн асуулт, авиа компанийг бужигнуулсан арга хэмжээнүүдийн цаадах аргагүй учрыг өөрсдөө тунгаах өдөр ирлээ. Үйлчлүүлэгчдийнхээ өмнө нэр хүнд нь нэгэнт унасан компанийн тамга тэмдгийг шинэ дарга хүлээн авах гэж байна. Санхүүгийн цоорхойг нэр хүндээр нь нөхчихсөн. Одоо түүнийг хувьчилж авах хүн олдох болов уу?
(өнөөдөр 2004.11.18 270)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Ирландууд Монголд ямар асуулт үлдээсэн бэ?

Монголд 16 сар ажилласны эцэст Донохью болон түүний багийнхан нэг асуултын хариуг нэхэж ололгуй явсаар нутаг орноо бараадах цаг болжээ. Монголын Засгийн газар чинь нийгмийн халамж үйлчилгээний байгууллага уу, эсвэл МИАТ-ийг өмчлөгч нь юм уу? Энэхүү ганц асуултын цаана өнгөрсөн жил гаруйн хугацаанд тэдний ажилласан таагүй нөхцөл байдал, шийдүүлэх гээд дийлээгүй асуудлуудын зангилаа нуугджээ.
Тэгвэл монголчууд ирландуудаас юу асуухсан бол? МИАТ яагаад орон нутагт нисгэх онгоцгүй болчихов? Өчнөөн жил сургаж бэлтгэсэн нисгэгчид олноороо ажилгүй болсны учир юу вэ? Хилийн чанад дахь МИАТ-ийн Төлөөлөгчийн газруудыг яагаад татан буулгасан юм бол? Ирландууд Монголд хэрэгжүүлж буй төслийнхөө хөрөнгөөр 16 сарын турш ийш тийшээ нисч зугаалах ямар эрхтэй улс вэ? Асуулт ар араасаа хөврөх нь дамжигтүй. Харин олон түмний онцолж сонирхох зүйлсийг дамжуулдаг сэтгүүлчид өчигдөр яагаад ч юм ам нээж асууж шалгаасангүй. Б.Донохью хэвлэлийн хурал зарлаж, МИАТ-ийн Төлөөлөнудирдахзөвлөлийн дарга Ц.Гомбосүрэн, Төслийг удирдах хорооны нарийн бичгийн дарга, ТӨХ-ны төлөөлөгч Д.Байлыхүү нар өчигдөр бага үдэд байцаагдахад бэлэн суусан юм.
Өнөөдөр сонины асуултад ноён Донохью хариулан, энд ирсэн албаны хүмүүс туе тусын тайлбарыг хэлснээр хэвлэлийн хурал өндөрлөлөө. Хэдхэн хоногийн дараа буцах тэдэнтэй одоо юу ч ярих билээ. Баяртай, ирландууд аа гэсэн уур амьегал дунд уг хурал болсон байж мэднэ. Гэвч Air Consult International компанийн мэргэжилтнүүдийн Монголд үлдээсэн муу нэр-ний цаана том нюанс хоцорчээ.
Байна уу, УИХ-аас ярьж байна, Байна уу, Хан-Уул дүүргийн Засаг дарга байна, Байна уу, сайд ярьж байна Утасны ийм дуудлагыг ирландууд байнга сонедог байлаа. Өөрөөр хэлбэл, Монголын албан тушаалтнуудын ашиг сонирхлын асар том зөрчилдөений талбар дээр ноён Донохью өнгөрсөн оны зунаас ажиллаж эхэлеэн гэсэн үг. Утасны дуудлагад хариулахгүй байх гэсэн зарчим их энгийн сонсогдох боловч аливаа нөлөөлөлд үл автан, аж ахуйн байгууллага бие даан ажиллах тухай чухал санаа юм. Төсөл хэрэгжсэн хугацаанд ирланд эр элдэв хүсэлт, шахалтад автахгүйг хичээж иржээ. Одоо нэгэнт хэвшсэн ийм бие даасан уур амьегалыг МИАТ-д цаашид үргэлжлүүлэн хадгалах нь тун чухал гэж Д.Байлыхүү тодрууллаа.
АС1 компанийн менежментийн баг Компанийн засаглал гэж юу байдгийг Монголд танилцуулж, түүнийг жинхэнэ ёсоор нь ажиллуулсан нь хамгийн том гавьяа гэж Д.Байлыхүү үзэж байна. Өөр нэг гавьяа нь дампуурч байсан МИАТ-ийг санхүүгийн хямралаас гаргасан явдал хэмээн тэмдэглэлээ. Компанийн өрийг нимгэлж, энэ онд гурван тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллах төлөв төлөгт буулгаад мордох гэж буй аж. Тэгвэл энэ мэт олон сайн үйл бүтээгээд тамгаа хүлээлгэн өгөх гэж байгаа юм бол монголчуудын дунд муусайн ирландууд гэсэн ойлголт яагаад өргэн тархав? Үүнд хэвлэлийнхэн та нар буруутай шүү дээ хэмээн Б.Донохью өөдөөс ам асуулаа.
-Жил гаруйн хугацаанд Монголд ажиллахдаа Та анхны хэвлэлийн хурлаа хийлгэлээ. Бас сүүлийнх ч гэж ойлгож болох юм. Гадаад менежмент хэрэгжүүлсэн ХААН банкны жишээ хамгийн шилдгээр, харин МИАТ-д Таны явуулсан үйл ажиллагаа муугийн жишээгээр монголчуудын сэтг-.лд үлдэж хоцорлоо. Үнэн хэрэггээ танай багийн хийсэн ажлын муугүй үр дүн бий. Гэтэл олны түмний дунд түгеэн ойлголт, ажлын үр дун хоёр чинь тэс өөр харагдана. Та манай иргэдэд ажлаа ойлгуулах талаар юу ч хийсэнгүй шүү дээ. Энэ Таны гол алдаа юу? гэсэн асуултад тэрбээр
-Сэтгүүлчид та нар олон түмэнд мэдээлэл түгээдэг. МИАТ-д ажиллаж байгаад халагдсан зарим хүний бичсэн материалыг та бүхэн нягтлалгүйгээр хэвлэдэг шүү дээ. Надаас ярилцлага авъя гэсэн хүсэлтэд би татгалзаж байгаагүй. Туе компанийн тухай материал нийтлэхийнхээ наана бидэнтэй яагаад уулздаггүй юм бэ? Бид энэ компанийн санхүүг өөд татах гэж ирсэн болохоос өөрсдийнхөө РВ-ийг хийх гэж ирээгүй ээ.
Ноён Донохью жаахан улайж орхисон, бухимдасхийн ингэж хариулав. Ажиллаж буй нутаг орны ард олны бодол санааг сонирхолгүйгээр, тэдний дэмжлэггүйгээр жил илүү ваакумд амьдарснаа тэр ойлгосонгүй буцах бололтой. Үндэсний хэмжээний хүчирхэг авиа компани, эртнээс нааш Монголын улстөрчдийн халаасны хөзөр байсан уламжлалтай МИАТ-д шинэчлэл хийхийн тулд юуны түрүүнд авч буй арга хэмжээнүүдээ ард иргэдэд нь сайтар тайлбарлах ёстой байв. Магадгүй тэд Африкийн орнуудад менежментийн шинэчлэл хийсэн туршлагаараа олны бодол санаанд нэг их ач холбогдол өгөөгүй биз.
МИАТ-ийн санхүүгийн цоорхойг ирландууд бүрэн цойлдож нөхөж чадаагүй. Тэгвэл Засгийн газар нь өглөгийн уут дэлгэдэг буяны байгууллага шиг байхад бид ашиг орлогыг яаж нэмэгдүулэх билээ гэж тэд сөргүүлэн асууж байгаа юм. МИАТ энэ оны эцсээр орон нутгийн нислэгт хөлөглөх ганцхан онгоцтой үлдэнэ. Яваандаа бүр орон нутгийн паркгүй болох бололтой. Хямралаас гарах арга замыг Засгийн газар хайсангүй, ямар ч бодлого хэрэгжүүлеэнгүй, тийзний үнийг нэмэхгүй бүр хямдруулахыг санаархаж байгаа. Танай Засгийн газар халамжийн байгууллагатай ижилхэн арга барилаар ажиллаад байна гэсэн тайлбарыг мөнөөх менежментийн баг өглөө. Эсвэл МИАТ-даататаас өгвөл яасан юм гэсэн гарц зааж өгөх шахав.
Брэнден Донохьюгийн удирдсан баг нутаг буцаж, монголчууд МИАТ-тайгаа хоцорлоо. Ийм үед тэдний үлдээсэн асуулт, авиа компанийг бужигнуулсан арга хэмжээнүүдийн цаадах аргагүй учрыг өөрсдөө тунгаах өдөр ирлээ. Үйлчлүүлэгчдийнхээ өмнө нэр хүнд нь нэгэнт унасан компанийн тамга тэмдгийг шинэ дарга хүлээн авах гэж байна. Санхүүгийн цоорхойг нэр хүндээр нь нөхчихсөн. Одоо түүнийг хувьчилж авах хүн олдох болов уу?
(өнөөдөр 2004.11.18 270)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Ирландууд Монголд ямар асуулт үлдээсэн бэ?

Монголд 16 сар ажилласны эцэст Донохью болон түүний багийнхан нэг асуултын хариуг нэхэж ололгуй явсаар нутаг орноо бараадах цаг болжээ. Монголын Засгийн газар чинь нийгмийн халамж үйлчилгээний байгууллага уу, эсвэл МИАТ-ийг өмчлөгч нь юм уу? Энэхүү ганц асуултын цаана өнгөрсөн жил гаруйн хугацаанд тэдний ажилласан таагүй нөхцөл байдал, шийдүүлэх гээд дийлээгүй асуудлуудын зангилаа нуугджээ.
Тэгвэл монголчууд ирландуудаас юу асуухсан бол? МИАТ яагаад орон нутагт нисгэх онгоцгүй болчихов? Өчнөөн жил сургаж бэлтгэсэн нисгэгчид олноороо ажилгүй болсны учир юу вэ? Хилийн чанад дахь МИАТ-ийн Төлөөлөгчийн газруудыг яагаад татан буулгасан юм бол? Ирландууд Монголд хэрэгжүүлж буй төслийнхөө хөрөнгөөр 16 сарын турш ийш тийшээ нисч зугаалах ямар эрхтэй улс вэ? Асуулт ар араасаа хөврөх нь дамжигтүй. Харин олон түмний онцолж сонирхох зүйлсийг дамжуулдаг сэтгүүлчид өчигдөр яагаад ч юм ам нээж асууж шалгаасангүй. Б.Донохью хэвлэлийн хурал зарлаж, МИАТ-ийн Төлөөлөнудирдахзөвлөлийн дарга Ц.Гомбосүрэн, Төслийг удирдах хорооны нарийн бичгийн дарга, ТӨХ-ны төлөөлөгч Д.Байлыхүү нар өчигдөр бага үдэд байцаагдахад бэлэн суусан юм.
Өнөөдөр сонины асуултад ноён Донохью хариулан, энд ирсэн албаны хүмүүс туе тусын тайлбарыг хэлснээр хэвлэлийн хурал өндөрлөлөө. Хэдхэн хоногийн дараа буцах тэдэнтэй одоо юу ч ярих билээ. Баяртай, ирландууд аа гэсэн уур амьегал дунд уг хурал болсон байж мэднэ. Гэвч Air Consult International компанийн мэргэжилтнүүдийн Монголд үлдээсэн муу нэр-ний цаана том нюанс хоцорчээ.
Байна уу, УИХ-аас ярьж байна, Байна уу, Хан-Уул дүүргийн Засаг дарга байна, Байна уу, сайд ярьж байна Утасны ийм дуудлагыг ирландууд байнга сонедог байлаа. Өөрөөр хэлбэл, Монголын албан тушаалтнуудын ашиг сонирхлын асар том зөрчилдөений талбар дээр ноён Донохью өнгөрсөн оны зунаас ажиллаж эхэлеэн гэсэн үг. Утасны дуудлагад хариулахгүй байх гэсэн зарчим их энгийн сонсогдох боловч аливаа нөлөөлөлд үл автан, аж ахуйн байгууллага бие даан ажиллах тухай чухал санаа юм. Төсөл хэрэгжсэн хугацаанд ирланд эр элдэв хүсэлт, шахалтад автахгүйг хичээж иржээ. Одоо нэгэнт хэвшсэн ийм бие даасан уур амьегалыг МИАТ-д цаашид үргэлжлүүлэн хадгалах нь тун чухал гэж Д.Байлыхүү тодрууллаа.
АС1 компанийн менежментийн баг Компанийн засаглал гэж юу байдгийг Монголд танилцуулж, түүнийг жинхэнэ ёсоор нь ажиллуулсан нь хамгийн том гавьяа гэж Д.Байлыхүү үзэж байна. Өөр нэг гавьяа нь дампуурч байсан МИАТ-ийг санхүүгийн хямралаас гаргасан явдал хэмээн тэмдэглэлээ. Компанийн өрийг нимгэлж, энэ онд гурван тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллах төлөв төлөгт буулгаад мордох гэж буй аж. Тэгвэл энэ мэт олон сайн үйл бүтээгээд тамгаа хүлээлгэн өгөх гэж байгаа юм бол монголчуудын дунд муусайн ирландууд гэсэн ойлголт яагаад өргэн тархав? Үүнд хэвлэлийнхэн та нар буруутай шүү дээ хэмээн Б.Донохью өөдөөс ам асуулаа.
-Жил гаруйн хугацаанд Монголд ажиллахдаа Та анхны хэвлэлийн хурлаа хийлгэлээ. Бас сүүлийнх ч гэж ойлгож болох юм. Гадаад менежмент хэрэгжүүлсэн ХААН банкны жишээ хамгийн шилдгээр, харин МИАТ-д Таны явуулсан үйл ажиллагаа муугийн жишээгээр монголчуудын сэтг-.лд үлдэж хоцорлоо. Үнэн хэрэггээ танай багийн хийсэн ажлын муугүй үр дүн бий. Гэтэл олны түмний дунд түгеэн ойлголт, ажлын үр дун хоёр чинь тэс өөр харагдана. Та манай иргэдэд ажлаа ойлгуулах талаар юу ч хийсэнгүй шүү дээ. Энэ Таны гол алдаа юу? гэсэн асуултад тэрбээр
-Сэтгүүлчид та нар олон түмэнд мэдээлэл түгээдэг. МИАТ-д ажиллаж байгаад халагдсан зарим хүний бичсэн материалыг та бүхэн нягтлалгүйгээр хэвлэдэг шүү дээ. Надаас ярилцлага авъя гэсэн хүсэлтэд би татгалзаж байгаагүй. Туе компанийн тухай материал нийтлэхийнхээ наана бидэнтэй яагаад уулздаггүй юм бэ? Бид энэ компанийн санхүүг өөд татах гэж ирсэн болохоос өөрсдийнхөө РВ-ийг хийх гэж ирээгүй ээ.
Ноён Донохью жаахан улайж орхисон, бухимдасхийн ингэж хариулав. Ажиллаж буй нутаг орны ард олны бодол санааг сонирхолгүйгээр, тэдний дэмжлэггүйгээр жил илүү ваакумд амьдарснаа тэр ойлгосонгүй буцах бололтой. Үндэсний хэмжээний хүчирхэг авиа компани, эртнээс нааш Монголын улстөрчдийн халаасны хөзөр байсан уламжлалтай МИАТ-д шинэчлэл хийхийн тулд юуны түрүүнд авч буй арга хэмжээнүүдээ ард иргэдэд нь сайтар тайлбарлах ёстой байв. Магадгүй тэд Африкийн орнуудад менежментийн шинэчлэл хийсэн туршлагаараа олны бодол санаанд нэг их ач холбогдол өгөөгүй биз.
МИАТ-ийн санхүүгийн цоорхойг ирландууд бүрэн цойлдож нөхөж чадаагүй. Тэгвэл Засгийн газар нь өглөгийн уут дэлгэдэг буяны байгууллага шиг байхад бид ашиг орлогыг яаж нэмэгдүулэх билээ гэж тэд сөргүүлэн асууж байгаа юм. МИАТ энэ оны эцсээр орон нутгийн нислэгт хөлөглөх ганцхан онгоцтой үлдэнэ. Яваандаа бүр орон нутгийн паркгүй болох бололтой. Хямралаас гарах арга замыг Засгийн газар хайсангүй, ямар ч бодлого хэрэгжүүлеэнгүй, тийзний үнийг нэмэхгүй бүр хямдруулахыг санаархаж байгаа. Танай Засгийн газар халамжийн байгууллагатай ижилхэн арга барилаар ажиллаад байна гэсэн тайлбарыг мөнөөх менежментийн баг өглөө. Эсвэл МИАТ-даататаас өгвөл яасан юм гэсэн гарц зааж өгөх шахав.
Брэнден Донохьюгийн удирдсан баг нутаг буцаж, монголчууд МИАТ-тайгаа хоцорлоо. Ийм үед тэдний үлдээсэн асуулт, авиа компанийг бужигнуулсан арга хэмжээнүүдийн цаадах аргагүй учрыг өөрсдөө тунгаах өдөр ирлээ. Үйлчлүүлэгчдийнхээ өмнө нэр хүнд нь нэгэнт унасан компанийн тамга тэмдгийг шинэ дарга хүлээн авах гэж байна. Санхүүгийн цоорхойг нэр хүндээр нь нөхчихсөн. Одоо түүнийг хувьчилж авах хүн олдох болов уу?
(өнөөдөр 2004.11.18 270)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Ирландууд Монголд ямар асуулт үлдээсэн бэ?

Монголд 16 сар ажилласны эцэст Донохью болон түүний багийнхан нэг асуултын хариуг нэхэж ололгуй явсаар нутаг орноо бараадах цаг болжээ. Монголын Засгийн газар чинь нийгмийн халамж үйлчилгээний байгууллага уу, эсвэл МИАТ-ийг өмчлөгч нь юм уу? Энэхүү ганц асуултын цаана өнгөрсөн жил гаруйн хугацаанд тэдний ажилласан таагүй нөхцөл байдал, шийдүүлэх гээд дийлээгүй асуудлуудын зангилаа нуугджээ.
Тэгвэл монголчууд ирландуудаас юу асуухсан бол? МИАТ яагаад орон нутагт нисгэх онгоцгүй болчихов? Өчнөөн жил сургаж бэлтгэсэн нисгэгчид олноороо ажилгүй болсны учир юу вэ? Хилийн чанад дахь МИАТ-ийн Төлөөлөгчийн газруудыг яагаад татан буулгасан юм бол? Ирландууд Монголд хэрэгжүүлж буй төслийнхөө хөрөнгөөр 16 сарын турш ийш тийшээ нисч зугаалах ямар эрхтэй улс вэ? Асуулт ар араасаа хөврөх нь дамжигтүй. Харин олон түмний онцолж сонирхох зүйлсийг дамжуулдаг сэтгүүлчид өчигдөр яагаад ч юм ам нээж асууж шалгаасангүй. Б.Донохью хэвлэлийн хурал зарлаж, МИАТ-ийн Төлөөлөнудирдахзөвлөлийн дарга Ц.Гомбосүрэн, Төслийг удирдах хорооны нарийн бичгийн дарга, ТӨХ-ны төлөөлөгч Д.Байлыхүү нар өчигдөр бага үдэд байцаагдахад бэлэн суусан юм.
Өнөөдөр сонины асуултад ноён Донохью хариулан, энд ирсэн албаны хүмүүс туе тусын тайлбарыг хэлснээр хэвлэлийн хурал өндөрлөлөө. Хэдхэн хоногийн дараа буцах тэдэнтэй одоо юу ч ярих билээ. Баяртай, ирландууд аа гэсэн уур амьегал дунд уг хурал болсон байж мэднэ. Гэвч Air Consult International компанийн мэргэжилтнүүдийн Монголд үлдээсэн муу нэр-ний цаана том нюанс хоцорчээ.
Байна уу, УИХ-аас ярьж байна, Байна уу, Хан-Уул дүүргийн Засаг дарга байна, Байна уу, сайд ярьж байна Утасны ийм дуудлагыг ирландууд байнга сонедог байлаа. Өөрөөр хэлбэл, Монголын албан тушаалтнуудын ашиг сонирхлын асар том зөрчилдөений талбар дээр ноён Донохью өнгөрсөн оны зунаас ажиллаж эхэлеэн гэсэн үг. Утасны дуудлагад хариулахгүй байх гэсэн зарчим их энгийн сонсогдох боловч аливаа нөлөөлөлд үл автан, аж ахуйн байгууллага бие даан ажиллах тухай чухал санаа юм. Төсөл хэрэгжсэн хугацаанд ирланд эр элдэв хүсэлт, шахалтад автахгүйг хичээж иржээ. Одоо нэгэнт хэвшсэн ийм бие даасан уур амьегалыг МИАТ-д цаашид үргэлжлүүлэн хадгалах нь тун чухал гэж Д.Байлыхүү тодрууллаа.
АС1 компанийн менежментийн баг Компанийн засаглал гэж юу байдгийг Монголд танилцуулж, түүнийг жинхэнэ ёсоор нь ажиллуулсан нь хамгийн том гавьяа гэж Д.Байлыхүү үзэж байна. Өөр нэг гавьяа нь дампуурч байсан МИАТ-ийг санхүүгийн хямралаас гаргасан явдал хэмээн тэмдэглэлээ. Компанийн өрийг нимгэлж, энэ онд гурван тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллах төлөв төлөгт буулгаад мордох гэж буй аж. Тэгвэл энэ мэт олон сайн үйл бүтээгээд тамгаа хүлээлгэн өгөх гэж байгаа юм бол монголчуудын дунд муусайн ирландууд гэсэн ойлголт яагаад өргэн тархав? Үүнд хэвлэлийнхэн та нар буруутай шүү дээ хэмээн Б.Донохью өөдөөс ам асуулаа.
-Жил гаруйн хугацаанд Монголд ажиллахдаа Та анхны хэвлэлийн хурлаа хийлгэлээ. Бас сүүлийнх ч гэж ойлгож болох юм. Гадаад менежмент хэрэгжүүлсэн ХААН банкны жишээ хамгийн шилдгээр, харин МИАТ-д Таны явуулсан үйл ажиллагаа муугийн жишээгээр монголчуудын сэтг-.лд үлдэж хоцорлоо. Үнэн хэрэггээ танай багийн хийсэн ажлын муугүй үр дүн бий. Гэтэл олны түмний дунд түгеэн ойлголт, ажлын үр дун хоёр чинь тэс өөр харагдана. Та манай иргэдэд ажлаа ойлгуулах талаар юу ч хийсэнгүй шүү дээ. Энэ Таны гол алдаа юу? гэсэн асуултад тэрбээр
-Сэтгүүлчид та нар олон түмэнд мэдээлэл түгээдэг. МИАТ-д ажиллаж байгаад халагдсан зарим хүний бичсэн материалыг та бүхэн нягтлалгүйгээр хэвлэдэг шүү дээ. Надаас ярилцлага авъя гэсэн хүсэлтэд би татгалзаж байгаагүй. Туе компанийн тухай материал нийтлэхийнхээ наана бидэнтэй яагаад уулздаггүй юм бэ? Бид энэ компанийн санхүүг өөд татах гэж ирсэн болохоос өөрсдийнхөө РВ-ийг хийх гэж ирээгүй ээ.
Ноён Донохью жаахан улайж орхисон, бухимдасхийн ингэж хариулав. Ажиллаж буй нутаг орны ард олны бодол санааг сонирхолгүйгээр, тэдний дэмжлэггүйгээр жил илүү ваакумд амьдарснаа тэр ойлгосонгүй буцах бололтой. Үндэсний хэмжээний хүчирхэг авиа компани, эртнээс нааш Монголын улстөрчдийн халаасны хөзөр байсан уламжлалтай МИАТ-д шинэчлэл хийхийн тулд юуны түрүүнд авч буй арга хэмжээнүүдээ ард иргэдэд нь сайтар тайлбарлах ёстой байв. Магадгүй тэд Африкийн орнуудад менежментийн шинэчлэл хийсэн туршлагаараа олны бодол санаанд нэг их ач холбогдол өгөөгүй биз.
МИАТ-ийн санхүүгийн цоорхойг ирландууд бүрэн цойлдож нөхөж чадаагүй. Тэгвэл Засгийн газар нь өглөгийн уут дэлгэдэг буяны байгууллага шиг байхад бид ашиг орлогыг яаж нэмэгдүулэх билээ гэж тэд сөргүүлэн асууж байгаа юм. МИАТ энэ оны эцсээр орон нутгийн нислэгт хөлөглөх ганцхан онгоцтой үлдэнэ. Яваандаа бүр орон нутгийн паркгүй болох бололтой. Хямралаас гарах арга замыг Засгийн газар хайсангүй, ямар ч бодлого хэрэгжүүлеэнгүй, тийзний үнийг нэмэхгүй бүр хямдруулахыг санаархаж байгаа. Танай Засгийн газар халамжийн байгууллагатай ижилхэн арга барилаар ажиллаад байна гэсэн тайлбарыг мөнөөх менежментийн баг өглөө. Эсвэл МИАТ-даататаас өгвөл яасан юм гэсэн гарц зааж өгөх шахав.
Брэнден Донохьюгийн удирдсан баг нутаг буцаж, монголчууд МИАТ-тайгаа хоцорлоо. Ийм үед тэдний үлдээсэн асуулт, авиа компанийг бужигнуулсан арга хэмжээнүүдийн цаадах аргагүй учрыг өөрсдөө тунгаах өдөр ирлээ. Үйлчлүүлэгчдийнхээ өмнө нэр хүнд нь нэгэнт унасан компанийн тамга тэмдгийг шинэ дарга хүлээн авах гэж байна. Санхүүгийн цоорхойг нэр хүндээр нь нөхчихсөн. Одоо түүнийг хувьчилж авах хүн олдох болов уу?
(өнөөдөр 2004.11.18 270)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Ирландууд Монголд ямар асуулт үлдээсэн бэ?

Монголд 16 сар ажилласны эцэст Донохью болон түүний багийнхан нэг асуултын хариуг нэхэж ололгуй явсаар нутаг орноо бараадах цаг болжээ. Монголын Засгийн газар чинь нийгмийн халамж үйлчилгээний байгууллага уу, эсвэл МИАТ-ийг өмчлөгч нь юм уу? Энэхүү ганц асуултын цаана өнгөрсөн жил гаруйн хугацаанд тэдний ажилласан таагүй нөхцөл байдал, шийдүүлэх гээд дийлээгүй асуудлуудын зангилаа нуугджээ.
Тэгвэл монголчууд ирландуудаас юу асуухсан бол? МИАТ яагаад орон нутагт нисгэх онгоцгүй болчихов? Өчнөөн жил сургаж бэлтгэсэн нисгэгчид олноороо ажилгүй болсны учир юу вэ? Хилийн чанад дахь МИАТ-ийн Төлөөлөгчийн газруудыг яагаад татан буулгасан юм бол? Ирландууд Монголд хэрэгжүүлж буй төслийнхөө хөрөнгөөр 16 сарын турш ийш тийшээ нисч зугаалах ямар эрхтэй улс вэ? Асуулт ар араасаа хөврөх нь дамжигтүй. Харин олон түмний онцолж сонирхох зүйлсийг дамжуулдаг сэтгүүлчид өчигдөр яагаад ч юм ам нээж асууж шалгаасангүй. Б.Донохью хэвлэлийн хурал зарлаж, МИАТ-ийн Төлөөлөнудирдахзөвлөлийн дарга Ц.Гомбосүрэн, Төслийг удирдах хорооны нарийн бичгийн дарга, ТӨХ-ны төлөөлөгч Д.Байлыхүү нар өчигдөр бага үдэд байцаагдахад бэлэн суусан юм.
Өнөөдөр сонины асуултад ноён Донохью хариулан, энд ирсэн албаны хүмүүс туе тусын тайлбарыг хэлснээр хэвлэлийн хурал өндөрлөлөө. Хэдхэн хоногийн дараа буцах тэдэнтэй одоо юу ч ярих билээ. Баяртай, ирландууд аа гэсэн уур амьегал дунд уг хурал болсон байж мэднэ. Гэвч Air Consult International компанийн мэргэжилтнүүдийн Монголд үлдээсэн муу нэр-ний цаана том нюанс хоцорчээ.
Байна уу, УИХ-аас ярьж байна, Байна уу, Хан-Уул дүүргийн Засаг дарга байна, Байна уу, сайд ярьж байна Утасны ийм дуудлагыг ирландууд байнга сонедог байлаа. Өөрөөр хэлбэл, Монголын албан тушаалтнуудын ашиг сонирхлын асар том зөрчилдөений талбар дээр ноён Донохью өнгөрсөн оны зунаас ажиллаж эхэлеэн гэсэн үг. Утасны дуудлагад хариулахгүй байх гэсэн зарчим их энгийн сонсогдох боловч аливаа нөлөөлөлд үл автан, аж ахуйн байгууллага бие даан ажиллах тухай чухал санаа юм. Төсөл хэрэгжсэн хугацаанд ирланд эр элдэв хүсэлт, шахалтад автахгүйг хичээж иржээ. Одоо нэгэнт хэвшсэн ийм бие даасан уур амьегалыг МИАТ-д цаашид үргэлжлүүлэн хадгалах нь тун чухал гэж Д.Байлыхүү тодрууллаа.
АС1 компанийн менежментийн баг Компанийн засаглал гэж юу байдгийг Монголд танилцуулж, түүнийг жинхэнэ ёсоор нь ажиллуулсан нь хамгийн том гавьяа гэж Д.Байлыхүү үзэж байна. Өөр нэг гавьяа нь дампуурч байсан МИАТ-ийг санхүүгийн хямралаас гаргасан явдал хэмээн тэмдэглэлээ. Компанийн өрийг нимгэлж, энэ онд гурван тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллах төлөв төлөгт буулгаад мордох гэж буй аж. Тэгвэл энэ мэт олон сайн үйл бүтээгээд тамгаа хүлээлгэн өгөх гэж байгаа юм бол монголчуудын дунд муусайн ирландууд гэсэн ойлголт яагаад өргэн тархав? Үүнд хэвлэлийнхэн та нар буруутай шүү дээ хэмээн Б.Донохью өөдөөс ам асуулаа.
-Жил гаруйн хугацаанд Монголд ажиллахдаа Та анхны хэвлэлийн хурлаа хийлгэлээ. Бас сүүлийнх ч гэж ойлгож болох юм. Гадаад менежмент хэрэгжүүлсэн ХААН банкны жишээ хамгийн шилдгээр, харин МИАТ-д Таны явуулсан үйл ажиллагаа муугийн жишээгээр монголчуудын сэтг-.лд үлдэж хоцорлоо. Үнэн хэрэггээ танай багийн хийсэн ажлын муугүй үр дүн бий. Гэтэл олны түмний дунд түгеэн ойлголт, ажлын үр дун хоёр чинь тэс өөр харагдана. Та манай иргэдэд ажлаа ойлгуулах талаар юу ч хийсэнгүй шүү дээ. Энэ Таны гол алдаа юу? гэсэн асуултад тэрбээр
-Сэтгүүлчид та нар олон түмэнд мэдээлэл түгээдэг. МИАТ-д ажиллаж байгаад халагдсан зарим хүний бичсэн материалыг та бүхэн нягтлалгүйгээр хэвлэдэг шүү дээ. Надаас ярилцлага авъя гэсэн хүсэлтэд би татгалзаж байгаагүй. Туе компанийн тухай материал нийтлэхийнхээ наана бидэнтэй яагаад уулздаггүй юм бэ? Бид энэ компанийн санхүүг өөд татах гэж ирсэн болохоос өөрсдийнхөө РВ-ийг хийх гэж ирээгүй ээ.
Ноён Донохью жаахан улайж орхисон, бухимдасхийн ингэж хариулав. Ажиллаж буй нутаг орны ард олны бодол санааг сонирхолгүйгээр, тэдний дэмжлэггүйгээр жил илүү ваакумд амьдарснаа тэр ойлгосонгүй буцах бололтой. Үндэсний хэмжээний хүчирхэг авиа компани, эртнээс нааш Монголын улстөрчдийн халаасны хөзөр байсан уламжлалтай МИАТ-д шинэчлэл хийхийн тулд юуны түрүүнд авч буй арга хэмжээнүүдээ ард иргэдэд нь сайтар тайлбарлах ёстой байв. Магадгүй тэд Африкийн орнуудад менежментийн шинэчлэл хийсэн туршлагаараа олны бодол санаанд нэг их ач холбогдол өгөөгүй биз.
МИАТ-ийн санхүүгийн цоорхойг ирландууд бүрэн цойлдож нөхөж чадаагүй. Тэгвэл Засгийн газар нь өглөгийн уут дэлгэдэг буяны байгууллага шиг байхад бид ашиг орлогыг яаж нэмэгдүулэх билээ гэж тэд сөргүүлэн асууж байгаа юм. МИАТ энэ оны эцсээр орон нутгийн нислэгт хөлөглөх ганцхан онгоцтой үлдэнэ. Яваандаа бүр орон нутгийн паркгүй болох бололтой. Хямралаас гарах арга замыг Засгийн газар хайсангүй, ямар ч бодлого хэрэгжүүлеэнгүй, тийзний үнийг нэмэхгүй бүр хямдруулахыг санаархаж байгаа. Танай Засгийн газар халамжийн байгууллагатай ижилхэн арга барилаар ажиллаад байна гэсэн тайлбарыг мөнөөх менежментийн баг өглөө. Эсвэл МИАТ-даататаас өгвөл яасан юм гэсэн гарц зааж өгөх шахав.
Брэнден Донохьюгийн удирдсан баг нутаг буцаж, монголчууд МИАТ-тайгаа хоцорлоо. Ийм үед тэдний үлдээсэн асуулт, авиа компанийг бужигнуулсан арга хэмжээнүүдийн цаадах аргагүй учрыг өөрсдөө тунгаах өдөр ирлээ. Үйлчлүүлэгчдийнхээ өмнө нэр хүнд нь нэгэнт унасан компанийн тамга тэмдгийг шинэ дарга хүлээн авах гэж байна. Санхүүгийн цоорхойг нэр хүндээр нь нөхчихсөн. Одоо түүнийг хувьчилж авах хүн олдох болов уу?
(өнөөдөр 2004.11.18 270)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Ирландууд Монголд ямар асуулт үлдээсэн бэ?

Монголд 16 сар ажилласны эцэст Донохью болон түүний багийнхан нэг асуултын хариуг нэхэж ололгуй явсаар нутаг орноо бараадах цаг болжээ. Монголын Засгийн газар чинь нийгмийн халамж үйлчилгээний байгууллага уу, эсвэл МИАТ-ийг өмчлөгч нь юм уу? Энэхүү ганц асуултын цаана өнгөрсөн жил гаруйн хугацаанд тэдний ажилласан таагүй нөхцөл байдал, шийдүүлэх гээд дийлээгүй асуудлуудын зангилаа нуугджээ.
Тэгвэл монголчууд ирландуудаас юу асуухсан бол? МИАТ яагаад орон нутагт нисгэх онгоцгүй болчихов? Өчнөөн жил сургаж бэлтгэсэн нисгэгчид олноороо ажилгүй болсны учир юу вэ? Хилийн чанад дахь МИАТ-ийн Төлөөлөгчийн газруудыг яагаад татан буулгасан юм бол? Ирландууд Монголд хэрэгжүүлж буй төслийнхөө хөрөнгөөр 16 сарын турш ийш тийшээ нисч зугаалах ямар эрхтэй улс вэ? Асуулт ар араасаа хөврөх нь дамжигтүй. Харин олон түмний онцолж сонирхох зүйлсийг дамжуулдаг сэтгүүлчид өчигдөр яагаад ч юм ам нээж асууж шалгаасангүй. Б.Донохью хэвлэлийн хурал зарлаж, МИАТ-ийн Төлөөлөнудирдахзөвлөлийн дарга Ц.Гомбосүрэн, Төслийг удирдах хорооны нарийн бичгийн дарга, ТӨХ-ны төлөөлөгч Д.Байлыхүү нар өчигдөр бага үдэд байцаагдахад бэлэн суусан юм.
Өнөөдөр сонины асуултад ноён Донохью хариулан, энд ирсэн албаны хүмүүс туе тусын тайлбарыг хэлснээр хэвлэлийн хурал өндөрлөлөө. Хэдхэн хоногийн дараа буцах тэдэнтэй одоо юу ч ярих билээ. Баяртай, ирландууд аа гэсэн уур амьегал дунд уг хурал болсон байж мэднэ. Гэвч Air Consult International компанийн мэргэжилтнүүдийн Монголд үлдээсэн муу нэр-ний цаана том нюанс хоцорчээ.
Байна уу, УИХ-аас ярьж байна, Байна уу, Хан-Уул дүүргийн Засаг дарга байна, Байна уу, сайд ярьж байна Утасны ийм дуудлагыг ирландууд байнга сонедог байлаа. Өөрөөр хэлбэл, Монголын албан тушаалтнуудын ашиг сонирхлын асар том зөрчилдөений талбар дээр ноён Донохью өнгөрсөн оны зунаас ажиллаж эхэлеэн гэсэн үг. Утасны дуудлагад хариулахгүй байх гэсэн зарчим их энгийн сонсогдох боловч аливаа нөлөөлөлд үл автан, аж ахуйн байгууллага бие даан ажиллах тухай чухал санаа юм. Төсөл хэрэгжсэн хугацаанд ирланд эр элдэв хүсэлт, шахалтад автахгүйг хичээж иржээ. Одоо нэгэнт хэвшсэн ийм бие даасан уур амьегалыг МИАТ-д цаашид үргэлжлүүлэн хадгалах нь тун чухал гэж Д.Байлыхүү тодрууллаа.
АС1 компанийн менежментийн баг Компанийн засаглал гэж юу байдгийг Монголд танилцуулж, түүнийг жинхэнэ ёсоор нь ажиллуулсан нь хамгийн том гавьяа гэж Д.Байлыхүү үзэж байна. Өөр нэг гавьяа нь дампуурч байсан МИАТ-ийг санхүүгийн хямралаас гаргасан явдал хэмээн тэмдэглэлээ. Компанийн өрийг нимгэлж, энэ онд гурван тэрбум төгрөгийн ашигтай ажиллах төлөв төлөгт буулгаад мордох гэж буй аж. Тэгвэл энэ мэт олон сайн үйл бүтээгээд тамгаа хүлээлгэн өгөх гэж байгаа юм бол монголчуудын дунд муусайн ирландууд гэсэн ойлголт яагаад өргэн тархав? Үүнд хэвлэлийнхэн та нар буруутай шүү дээ хэмээн Б.Донохью өөдөөс ам асуулаа.
-Жил гаруйн хугацаанд Монголд ажиллахдаа Та анхны хэвлэлийн хурлаа хийлгэлээ. Бас сүүлийнх ч гэж ойлгож болох юм. Гадаад менежмент хэрэгжүүлсэн ХААН банкны жишээ хамгийн шилдгээр, харин МИАТ-д Таны явуулсан үйл ажиллагаа муугийн жишээгээр монголчуудын сэтг-.лд үлдэж хоцорлоо. Үнэн хэрэггээ танай багийн хийсэн ажлын муугүй үр дүн бий. Гэтэл олны түмний дунд түгеэн ойлголт, ажлын үр дун хоёр чинь тэс өөр харагдана. Та манай иргэдэд ажлаа ойлгуулах талаар юу ч хийсэнгүй шүү дээ. Энэ Таны гол алдаа юу? гэсэн асуултад тэрбээр
-Сэтгүүлчид та нар олон түмэнд мэдээлэл түгээдэг. МИАТ-д ажиллаж байгаад халагдсан зарим хүний бичсэн материалыг та бүхэн нягтлалгүйгээр хэвлэдэг шүү дээ. Надаас ярилцлага авъя гэсэн хүсэлтэд би татгалзаж байгаагүй. Туе компанийн тухай материал нийтлэхийнхээ наана бидэнтэй яагаад уулздаггүй юм бэ? Бид энэ компанийн санхүүг өөд татах гэж ирсэн болохоос өөрсдийнхөө РВ-ийг хийх гэж ирээгүй ээ.
Ноён Донохью жаахан улайж орхисон, бухимдасхийн ингэж хариулав. Ажиллаж буй нутаг орны ард олны бодол санааг сонирхолгүйгээр, тэдний дэмжлэггүйгээр жил илүү ваакумд амьдарснаа тэр ойлгосонгүй буцах бололтой. Үндэсний хэмжээний хүчирхэг авиа компани, эртнээс нааш Монголын улстөрчдийн халаасны хөзөр байсан уламжлалтай МИАТ-д шинэчлэл хийхийн тулд юуны түрүүнд авч буй арга хэмжээнүүдээ ард иргэдэд нь сайтар тайлбарлах ёстой байв. Магадгүй тэд Африкийн орнуудад менежментийн шинэчлэл хийсэн туршлагаараа олны бодол санаанд нэг их ач холбогдол өгөөгүй биз.
МИАТ-ийн санхүүгийн цоорхойг ирландууд бүрэн цойлдож нөхөж чадаагүй. Тэгвэл Засгийн газар нь өглөгийн уут дэлгэдэг буяны байгууллага шиг байхад бид ашиг орлогыг яаж нэмэгдүулэх билээ гэж тэд сөргүүлэн асууж байгаа юм. МИАТ энэ оны эцсээр орон нутгийн нислэгт хөлөглөх ганцхан онгоцтой үлдэнэ. Яваандаа бүр орон нутгийн паркгүй болох бололтой. Хямралаас гарах арга замыг Засгийн газар хайсангүй, ямар ч бодлого хэрэгжүүлеэнгүй, тийзний үнийг нэмэхгүй бүр хямдруулахыг санаархаж байгаа. Танай Засгийн газар халамжийн байгууллагатай ижилхэн арга барилаар ажиллаад байна гэсэн тайлбарыг мөнөөх менежментийн баг өглөө. Эсвэл МИАТ-даататаас өгвөл яасан юм гэсэн гарц зааж өгөх шахав.
Брэнден Донохьюгийн удирдсан баг нутаг буцаж, монголчууд МИАТ-тайгаа хоцорлоо. Ийм үед тэдний үлдээсэн асуулт, авиа компанийг бужигнуулсан арга хэмжээнүүдийн цаадах аргагүй учрыг өөрсдөө тунгаах өдөр ирлээ. Үйлчлүүлэгчдийнхээ өмнө нэр хүнд нь нэгэнт унасан компанийн тамга тэмдгийг шинэ дарга хүлээн авах гэж байна. Санхүүгийн цоорхойг нэр хүндээр нь нөхчихсөн. Одоо түүнийг хувьчилж авах хүн олдох болов уу?
(өнөөдөр 2004.11.18 270)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button