Сансар III хорооллоос ирдэг том урсгал байвал богино рейс хийж болно

Хэдийгээр ингэснээрээ замын ачаалал багасч, уулзвар бүрт түгжрэл үүсдэг байсан зэрэг бэрхшээл арилж буй ч хэд хэдэн сөрөг зүйл ажиглагдаж байгаа юм.
Мэдээж эсрэг урсгалгүп болсноороо энэ орчимд ажиллаж, амьдардаг хүмүүс ирж, буцахад бэрхшээлтэй болж, нэлээд хэдэн минутыг алхах, автобусанд өнгөрөөхөд хүргэж байгаа. Гэхдээ хуөийн унаа тэрэггүй явгачуудын хувьд тэр шүү дээ. Харин унаатай иргэдийн тухайд бол ёстой сэтгэл амар болов. Түгжрэх, гацах юу ч үгүйгээр хэдхэн метр илүү давхиад л ажил, гэртээ хүрчихэж байгаа болохоор аргагүй. Гэхдээ жаахан тойруу болсны улмаас эл замаас түвэгшээсэн нэг нь хотын төв замуудыг сонгож дахиад л түгжрэл үүсгэх боллоо гэж өчигдөр оройн байдлаар иргэд нэлээд бухимдангуй манай сонинд хандаж бапсныг энд хэлэх хэрэгтэй. Энд юу юунаас илүүтэпгээр томчууд бид өөрсдийнхөэ эрх ашгийг буе хүүхдүүдээ бодолцох хэрэгтэй болж бапна. Урсгал, чиглэлийг өөрчилсөн энэ хэсэгт ерөнхий боловеролын хоёр ч сургууль байдэг. Сургуулиуд нипслэл дэх хамгипн эртэчүүдийн тоонд зүй ёсоор орно. Өөрөөр хэлбэл, өглөөний 7.00 цаг гэдэг өвлийн улиралд харанхуйгаараа гэсэн үг. Энэ үөд л хүүхдүүд маань нэг бол 100 айл, эсвэл Хүнсний IҮ дэлгүүр, цаашлаад бүр Баянбүрдийн тойргоос ч алхах хэрэгтэй болж байгаа юм. Идэр өс тачигнах үвэр тэднийг ийн алхуулна гэдэг нэн бэрх. Дөхүүлж байгаа нь энэ гээд хоёр, гурван автобус дамжуулах мөнгийг нь тэр бүр өгөөд бэйх бас хэцүү. Уг нь замын ачаалал эре багасч байгаа нь үнэхээр сайшаагууштап. Харин энэ мэт хүндрэл бэрхшээлипг хэрхэн зохицуулах вэ. Хэдийгээр бид зам тээврийн мэргэжилтэн биш ч үүнийг зохицуулахын тулд ердөө гурван талын богино эргэлт хийж болмоор санагдав. Баруун талаас буюу биднип нэрлэж заншсанаар хороолол талаас ирж, очигсдод зориулсан нийтийн тээврийн хэрэгсэл 100 айл, 32-ың тойргоор тойроод буцах, зүүн буюу сансар хорооллоос ирж, очигсдод зориулсан тээврийн хэрэгсэл Баянбүрд, 32-ын тойргоор тойроод буцдаг байж яагаад болохгүй гэж. Үүнтэп мэн адил Чингэлтэй, Хайлааст, 7 буудлын чиглэлээс мэн эл тойргуудаар тойроод л буцдаг богино эргэлт хийж бас болмоор санагдах. Хэрэв бүр болдоггүп юм бол Зуун айлаас 32-ын тойрог хүрэх замыг л нэг урсгалтай болгож болохгүй юм болов уу. Ийн бодсоор бид Нийслэлпйн Нийтийн тээвэр зохицуулалтын газрын Тээврийн хэлтсийн дарга Н.Хишгээтэй уулзлаа.
-Нийслэлийн Засаг даргын захирамж 2004 оны арван-нэгдүгээр сарын 24-ний өдөр гарсан л даа. Тэр захирамжийн дагуу Улаанбаатар хотод хам-гийн их тугжрэлтэй, ачаа-лалтай байгаа замуудад хө-дөлгөөний зохион байгуулалт хийх шаардлагатай байна, үүнийг шат дараатай авч хэрэгжүүлээч ээ гэсэн үүрэг өгөгдсөн байгаа. Үүний дагуу Замын цагдаагийн газраас нэгдүгээр ээлжинд 32-ын тойргийн хөдөлгөөнийг зохион байгуулсан. Нэгэнт замын хөдөлгөөнд өөрчлөлт орж байгаа учраас манай газраас тэр замаар явдаг тээврийн хэрэгслүүдийн хөдөлгөөнийг зохион байгуулж байна. Манайхан газар дээр нь судалгаа, ажиглалт хийж, узэж харлаа. Тээврийн хэрэгелийн жолооч нарт тааламжтай байгаа са-налууд ирж байна. Харин Дэнжийн 1000 орчмын, ялан-гуяа 39 дугээр сургуулиас нааш Баянбүрдийн тойрог хүртэлх километр гаруй замд хоёр буудал яваад шууд хүрэх хүмүүс гурван км шахам тойрч очиж байгаа юм. Энд иргэд их эмзэглэж байна. Нөгөө нь их тойрууд байгаа монгол III сургууль, Хүүхдийн урлан бүтээх төв, Баянбүрд гэсэн гурван буудалд шууд баруун тийш явах гэсэн хүмүүс зам хөндлөн гарч суугаад тойрч явахаа ойлгоогүйгээс жаахан гомдол санал ирлээ.
-Эдгээр санал, гомдлыг хэрхэн шийдвэрлэх вэ?
-Нэгэнт туршиж байгаа тохиолдолд, тодорхой нэг амжилтад хүрэхийн тулд цаашдаа хэсэг хугацаанд үзэх
хэрэгтэй гэж бодож байна. Юун түрүүнд ирсэн гомдпыг дагуу-лаад урсгал чиглэлийг буруу-лаад, замаа буцаах нь зохимжгүй.
-Тэгэхээр хэсэгтээ энэ урсгал өөрчлөгдөхгүй гэсэн үгүү?
-Ойрын хугацаанд орохгүй гэж бодож байна. Нэг юм хий-вэл заавал үр дүнг нь харах ёстой шүү дээ.
-Эсрэг талын буудлаас суугаад тойроод явна гэд-гийг ойлгохгүй юм. Тэр чинь нөгөө захдаа хүрч байж эргэ-дэг биз дээ. Тухайлбал хо-роолол явах хүн офицеруу-дын ордон орчихоод эргэх болоод байна?
-Үгүй ээ, эл тойргуудаар шууд эргээд буцдаг марш-рутууд бас бий шүү дээ. Хамгийн гол нь түүнийгээ л зөв олж суух хэрэгтэй. Мэн боломжтой буудал руу алхах, эсвэл дам-жин суух боломж бий. Түүнч-лэн 500 метр газар алхаж болохгүй гэх юм байхгүй шүү дээ. Тэр хүний сонголт. Ер нь 70, 80 хувийн эрх ашгийг хам-гаалсан хөдөлгөөн зохицуу-лалтыг хийж байгаа болохоос, бүх хүнийг гэрээс нь аваад шууд ажлынх нь дэргэд хүргэх боломжгүй л дээ. Үнэхээр III сургууль, Хүүхдийн урлан бүтээх дээр хорооллоос, санс-раас массаараа ирж байгаа тиим том урсгал байгаа бол зарим чиглэлийг 32-оор эргэ-дэг болгох маягаар өөрчилж болно.
-Үнэндээ аль аль талаас нь эдгээр тойргоор ороод буцчихдаг богино рейс
-Тойрох болсноор том, бага оврын автобуснууд үнээ нэмээд байна гэсэн гомдол иргэдээс ирж байгаа?
-Тиим юм байхгүй ээ. Төлөх ёстой 200 төгрөгөөрөө л явж байгаа.
хийлгэмээр санагдах юм. Болохгүй юу?
-Одоогоор нэг, хоёр ийм чиглэл байгаа л даа. Хэрэв шаардлагатай бол бид олон болгох асуудлыг судална, ярина. Бид хоёр, гуравхан хоног л судапж, ажиглаж байна шүү дээ.

ИРГЭДЭД ЯМАР БЭРХШЭЭЛ УЧИРЧ БАЙНА ВЭ?
С.Лхагважаргал (Авто плаза-д ажилладаг)
-Нэг урсгалтай болсноор оройд гэр рүүгээ харихад их хэцүү боллоо. Бүрэнхий болсон хойно заавал 100 айл хүртэл буудал гаруй зайд явган алхаж байж маршрутынхаа унаанд хүрч байна. Үнэхээр хүндрэлтэй болсон.
Ж.Бадамханд (Хувиараа хөдөлмөр эрхэлдэг) -Энэ нь үнэхээр хүндрэлтэй байна. Өглөөд ажлын байрандаа ирэхийн тулд 100 айлын буудал дээр буугаад нааш алхаж байна. Зам хөндлөн гарахын тулд гэрлэн дохио хүлээхээс аргагүй болсон. Эгнээ тусгаарласан шугам байхгүй болохоор машинууд дураараа давхилдаж байна. За тэгээд гэрэл дохиогоор гаръя гэтэл замын дунд явтал улаан гэрэл нь асчихна.
Г.Ариунболд (Сити таксины жолооч)
-Сайхан байна. Элдэв чирэгдэл, түгжрэл байхгүй болж, цаг их хэмнэж байна. Яг үнэндээ таксиныхны хувьд болж байгаа шүү.
Д.Нямсүрэн (Сүхбаатар дүүргийн IX хорооны өндэр настан)
-Хэцүү юм аа. Ийм өргэн, нэг урсгалтай замыг хөндлөн гарахаас авахуулаад хэцүү л байна. Тэгээд бид хэдийг чинь өнөөх микроавтобуснууд нь үнэ төлбөргүйгээр тойруулаад л авч явахаасаа их дургүйцэх юм. Арга ч үгүй биз. Ингэхгүй гээд алхая гэх бас цаг минут үрэхээс эхлээд олон бэрхшээл гарч байна даа.
(өдрийн сонин 2004.11.30 294)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments

Сансар III хорооллоос ирдэг том урсгал байвал богино рейс хийж болно

Хэдийгээр ингэснээрээ замын ачаалал багасч, уулзвар бүрт түгжрэл үүсдэг байсан зэрэг бэрхшээл арилж буй ч хэд хэдэн сөрөг зүйл ажиглагдаж байгаа юм.
Мэдээж эсрэг урсгалгүп болсноороо энэ орчимд ажиллаж, амьдардаг хүмүүс ирж, буцахад бэрхшээлтэй болж, нэлээд хэдэн минутыг алхах, автобусанд өнгөрөөхөд хүргэж байгаа. Гэхдээ хуөийн унаа тэрэггүй явгачуудын хувьд тэр шүү дээ. Харин унаатай иргэдийн тухайд бол ёстой сэтгэл амар болов. Түгжрэх, гацах юу ч үгүйгээр хэдхэн метр илүү давхиад л ажил, гэртээ хүрчихэж байгаа болохоор аргагүй. Гэхдээ жаахан тойруу болсны улмаас эл замаас түвэгшээсэн нэг нь хотын төв замуудыг сонгож дахиад л түгжрэл үүсгэх боллоо гэж өчигдөр оройн байдлаар иргэд нэлээд бухимдангуй манай сонинд хандаж бапсныг энд хэлэх хэрэгтэй. Энд юу юунаас илүүтэпгээр томчууд бид өөрсдийнхөэ эрх ашгийг буе хүүхдүүдээ бодолцох хэрэгтэй болж бапна. Урсгал, чиглэлийг өөрчилсөн энэ хэсэгт ерөнхий боловеролын хоёр ч сургууль байдэг. Сургуулиуд нипслэл дэх хамгипн эртэчүүдийн тоонд зүй ёсоор орно. Өөрөөр хэлбэл, өглөөний 7.00 цаг гэдэг өвлийн улиралд харанхуйгаараа гэсэн үг. Энэ үөд л хүүхдүүд маань нэг бол 100 айл, эсвэл Хүнсний IҮ дэлгүүр, цаашлаад бүр Баянбүрдийн тойргоос ч алхах хэрэгтэй болж байгаа юм. Идэр өс тачигнах үвэр тэднийг ийн алхуулна гэдэг нэн бэрх. Дөхүүлж байгаа нь энэ гээд хоёр, гурван автобус дамжуулах мөнгийг нь тэр бүр өгөөд бэйх бас хэцүү. Уг нь замын ачаалал эре багасч байгаа нь үнэхээр сайшаагууштап. Харин энэ мэт хүндрэл бэрхшээлипг хэрхэн зохицуулах вэ. Хэдийгээр бид зам тээврийн мэргэжилтэн биш ч үүнийг зохицуулахын тулд ердөө гурван талын богино эргэлт хийж болмоор санагдав. Баруун талаас буюу биднип нэрлэж заншсанаар хороолол талаас ирж, очигсдод зориулсан нийтийн тээврийн хэрэгсэл 100 айл, 32-ың тойргоор тойроод буцах, зүүн буюу сансар хорооллоос ирж, очигсдод зориулсан тээврийн хэрэгсэл Баянбүрд, 32-ын тойргоор тойроод буцдаг байж яагаад болохгүй гэж. Үүнтэп мэн адил Чингэлтэй, Хайлааст, 7 буудлын чиглэлээс мэн эл тойргуудаар тойроод л буцдаг богино эргэлт хийж бас болмоор санагдах. Хэрэв бүр болдоггүп юм бол Зуун айлаас 32-ын тойрог хүрэх замыг л нэг урсгалтай болгож болохгүй юм болов уу. Ийн бодсоор бид Нийслэлпйн Нийтийн тээвэр зохицуулалтын газрын Тээврийн хэлтсийн дарга Н.Хишгээтэй уулзлаа.
-Нийслэлийн Засаг даргын захирамж 2004 оны арван-нэгдүгээр сарын 24-ний өдөр гарсан л даа. Тэр захирамжийн дагуу Улаанбаатар хотод хам-гийн их тугжрэлтэй, ачаа-лалтай байгаа замуудад хө-дөлгөөний зохион байгуулалт хийх шаардлагатай байна, үүнийг шат дараатай авч хэрэгжүүлээч ээ гэсэн үүрэг өгөгдсөн байгаа. Үүний дагуу Замын цагдаагийн газраас нэгдүгээр ээлжинд 32-ын тойргийн хөдөлгөөнийг зохион байгуулсан. Нэгэнт замын хөдөлгөөнд өөрчлөлт орж байгаа учраас манай газраас тэр замаар явдаг тээврийн хэрэгслүүдийн хөдөлгөөнийг зохион байгуулж байна. Манайхан газар дээр нь судалгаа, ажиглалт хийж, узэж харлаа. Тээврийн хэрэгелийн жолооч нарт тааламжтай байгаа са-налууд ирж байна. Харин Дэнжийн 1000 орчмын, ялан-гуяа 39 дугээр сургуулиас нааш Баянбүрдийн тойрог хүртэлх километр гаруй замд хоёр буудал яваад шууд хүрэх хүмүүс гурван км шахам тойрч очиж байгаа юм. Энд иргэд их эмзэглэж байна. Нөгөө нь их тойрууд байгаа монгол III сургууль, Хүүхдийн урлан бүтээх төв, Баянбүрд гэсэн гурван буудалд шууд баруун тийш явах гэсэн хүмүүс зам хөндлөн гарч суугаад тойрч явахаа ойлгоогүйгээс жаахан гомдол санал ирлээ.
-Эдгээр санал, гомдлыг хэрхэн шийдвэрлэх вэ?
-Нэгэнт туршиж байгаа тохиолдолд, тодорхой нэг амжилтад хүрэхийн тулд цаашдаа хэсэг хугацаанд үзэх
хэрэгтэй гэж бодож байна. Юун түрүүнд ирсэн гомдпыг дагуу-лаад урсгал чиглэлийг буруу-лаад, замаа буцаах нь зохимжгүй.
-Тэгэхээр хэсэгтээ энэ урсгал өөрчлөгдөхгүй гэсэн үгүү?
-Ойрын хугацаанд орохгүй гэж бодож байна. Нэг юм хий-вэл заавал үр дүнг нь харах ёстой шүү дээ.
-Эсрэг талын буудлаас суугаад тойроод явна гэд-гийг ойлгохгүй юм. Тэр чинь нөгөө захдаа хүрч байж эргэ-дэг биз дээ. Тухайлбал хо-роолол явах хүн офицеруу-дын ордон орчихоод эргэх болоод байна?
-Үгүй ээ, эл тойргуудаар шууд эргээд буцдаг марш-рутууд бас бий шүү дээ. Хамгийн гол нь түүнийгээ л зөв олж суух хэрэгтэй. Мэн боломжтой буудал руу алхах, эсвэл дам-жин суух боломж бий. Түүнч-лэн 500 метр газар алхаж болохгүй гэх юм байхгүй шүү дээ. Тэр хүний сонголт. Ер нь 70, 80 хувийн эрх ашгийг хам-гаалсан хөдөлгөөн зохицуу-лалтыг хийж байгаа болохоос, бүх хүнийг гэрээс нь аваад шууд ажлынх нь дэргэд хүргэх боломжгүй л дээ. Үнэхээр III сургууль, Хүүхдийн урлан бүтээх дээр хорооллоос, санс-раас массаараа ирж байгаа тиим том урсгал байгаа бол зарим чиглэлийг 32-оор эргэ-дэг болгох маягаар өөрчилж болно.
-Үнэндээ аль аль талаас нь эдгээр тойргоор ороод буцчихдаг богино рейс
-Тойрох болсноор том, бага оврын автобуснууд үнээ нэмээд байна гэсэн гомдол иргэдээс ирж байгаа?
-Тиим юм байхгүй ээ. Төлөх ёстой 200 төгрөгөөрөө л явж байгаа.
хийлгэмээр санагдах юм. Болохгүй юу?
-Одоогоор нэг, хоёр ийм чиглэл байгаа л даа. Хэрэв шаардлагатай бол бид олон болгох асуудлыг судална, ярина. Бид хоёр, гуравхан хоног л судапж, ажиглаж байна шүү дээ.

ИРГЭДЭД ЯМАР БЭРХШЭЭЛ УЧИРЧ БАЙНА ВЭ?
С.Лхагважаргал (Авто плаза-д ажилладаг)
-Нэг урсгалтай болсноор оройд гэр рүүгээ харихад их хэцүү боллоо. Бүрэнхий болсон хойно заавал 100 айл хүртэл буудал гаруй зайд явган алхаж байж маршрутынхаа унаанд хүрч байна. Үнэхээр хүндрэлтэй болсон.
Ж.Бадамханд (Хувиараа хөдөлмөр эрхэлдэг) -Энэ нь үнэхээр хүндрэлтэй байна. Өглөөд ажлын байрандаа ирэхийн тулд 100 айлын буудал дээр буугаад нааш алхаж байна. Зам хөндлөн гарахын тулд гэрлэн дохио хүлээхээс аргагүй болсон. Эгнээ тусгаарласан шугам байхгүй болохоор машинууд дураараа давхилдаж байна. За тэгээд гэрэл дохиогоор гаръя гэтэл замын дунд явтал улаан гэрэл нь асчихна.
Г.Ариунболд (Сити таксины жолооч)
-Сайхан байна. Элдэв чирэгдэл, түгжрэл байхгүй болж, цаг их хэмнэж байна. Яг үнэндээ таксиныхны хувьд болж байгаа шүү.
Д.Нямсүрэн (Сүхбаатар дүүргийн IX хорооны өндэр настан)
-Хэцүү юм аа. Ийм өргэн, нэг урсгалтай замыг хөндлөн гарахаас авахуулаад хэцүү л байна. Тэгээд бид хэдийг чинь өнөөх микроавтобуснууд нь үнэ төлбөргүйгээр тойруулаад л авч явахаасаа их дургүйцэх юм. Арга ч үгүй биз. Ингэхгүй гээд алхая гэх бас цаг минут үрэхээс эхлээд олон бэрхшээл гарч байна даа.
(өдрийн сонин 2004.11.30 294)

0 Сэтгэгдэл
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button